Ik heb al jaren paarden en sinds 4 jaar is mijn droom uitgekomen en staan mijn eigen paarden aan huis!
Ondertussen heeft een andere droom vorm gekregen en ben ik op zoek naar veel informatie en jullie meningen en ervaringen!
Ik droom er al lang van om een eigen veulen te fokken, het grote probleem is dat ik hier geen ervaring mee heb. Ik heb al heel veel gelezen en opgezocht en dan schrik je toch wel hoe vaak het kan misgaan, hoe duur het is en hoe veel mensen het niet zouden doen. Heel verstandig (zoals ik meestal ben
) ben ik van het idee afgestapt en dacht ik, veel beter een veulen kopen.Nu het grootste probleem is mijn wens is onvindbaar, of jullie kunnen het tegendeel bewijzen. Ik zou graag een PRE/spanjaard hebben met een overo kleur. Ben totaal verliefd op de bouw en bewegingen van een spanjaard en het uiterlijk van een overo.
Ik heb geen ervaring in fokken, heb geen spaanse of paint merrie. Ik zie het dus onrealistisch in maar toch benieuwd naar jullie ervaringen en advies!
Bedankt
groetjes

), en de andere ouder mag waarschijnlijk ook geen schimmel PRE zijn. Dan wordt de groep potentiele ouderdieren op een gegeven moment zo klein dat de kans dat je 2 ouders vindt die qua bouw goed op elkaar aansluiten ook erg klein wordt, en dan is het maar gokken wat eruit komt, of het het juiste kleurtje heeft en of het een werkzame bouw heeft.