Voor mijn merrie ben ik alvast aan het oriënteren voor komend dekseizoen. Ik wil een veulen fokken in eerste instantie voor mijzelf om aan te houden. Maar wel met het zicht op eventuele verkoop.
Het is een Royal Dance x Casanova x Uniform van 5 jaar. Ze meet ongeveer 1.72, dus ik wil geen hengst die veel maat fokt. Wel mag ze iets meer body hebben, maar ook niet te. Haar gangen zijn ruim. Achterbeengebruik zou iets krachtiger mogen zijn, maar voor mij niet perse noodzakelijk. Geen hengst waarbij de merrie een heel goed achterbeen nodig heeft. Op haar gangen wil ik niet zo zeer verbeteren.
Het is een lieve, aanhankelijke merrie, maar ook erg sensibel. Daar wil ik wél op verbeteren! Ze is erg kijkerig en snel in paniek. Als ze in paniek is kijkt ze naar niks of niemand meer. Ze "paniekeerd" ook wanneer het haar uitkomt, om bijvoorbeeld onder werk uit te komen. Toch is ze in nieuwe situaties best goed te doen, ik zie het daarom meer als vervelend trekje dan dat ze echt heel veel paniek heeft.
Onder het zadel mag er iets meer werkwilligheid zijn en meer bewerkbaarheid, maar zeker geen heet paard. Ze is niet flegmatiek, maar zal uit haarzelf niet haar best doen. Als je het niet duidelijk vraagt, doet ze het ook niet. (Recreatiepaard zijn zou ze graag willen zijn
)Kortom; ik wil een nuchter veulen fokken, die de kwaliteiten van de beweging behoud.
Ik ben niet erg thuis in het fokken, vandaar graag jullie hulp!
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1588843

Als 5 jarige, april 2017

Als 3,5 jarige, december 2015

Als 3 jarige, nog onbeleerd maart 2015