Een droom die uitkomt.
Nu ze nog een leuke leeftijd heeft (volgend jaar 16) wil ik haar graag nog een x laten dekken (ze heeft al eerder 2x een veulen gehad)
Ben al wel ietsjes aan t oriënteren geweest, maar ik weet echt niet welke hengst ik wil.
Zat eerst te denken aan Jantar (cremello, geeft 100%kleur door en een apart kleurtje lijkt me wel leuk, http://anserland.nl/hengsten/jantar/).
Maar er zijn ook zoveel andere goede en leuke hengsten, dat ik gewoon echt niet weet hoe wie wat en waar.
Even wat info over Nistral.
Nis is een 15jarige Epony (1.52) met alles onbekend. (iets)overbouwd en met t rijden altijd lekker meewerkend (moet zelf blijven rijden, want zodra ik niks doe staat ze direct stil, bij wijze van) er zijn ook dagen dat het goed gaat, maar ook regelt dat het niet helemaal gaat zoals t hoort te gaan. Met springen heeft ze al helemaal een k.. karakter. Ze kan op het moment dat ze afzet ook razendsnel voor de sprong wegdraaien met gevolg dat ik er wel eens naast lig. Dit geeft ook wel wat angst bij mij, waar zij gebruik van maakt. Maar ook hier zijn er wel eens dagen dat ze me verbaast, dat ze wel opeens alles zonder problemen doet. Cross wordt ze wel wat enthousiaster van.
Mijn ambities liggen verder wel vooral bij de dressuur, het springen en crossen is echt voor erbij.
We rijden L1 dressuur en mogen naar de L2. Ze kan wel wat M en Z oefeningen, maar oprichting en gesloten lopen vind ze erg moeilijk (ook het overgebouwde speelt dan wel mee). Maar ze doet wel altijd haar best, of ze nu doorloopt of niet.
Aan de hand is het een super dier, hier hoef ik verder niks te verbeteren.
Wat ik graag wil verbeteren/eisen;
- het overbouwde eruit
- meer meewerkend karakter onder het zadel
- B parcoursje springen zou leuk zijn, hoger hoeft van mij niet en een die me ook meeneemt, ipv altijd maar stoppen omdat het 'eng' is of ik ben wat onzeker
- Wil Z dressuur worden (of hoger)
- Het liefst een apart kleurtje of zwart, maar mocht de hengst verder helemaal aan mijn plaatje voldoen dan is bruin ook goed. Schimmel dan weer het liefste niet.
- Ik wil zowieso de hoogte in (1.63 of hoger zou fijn zijn, dus wel een hengst die groot is en t ook doorgeeft)
- Ook belangrijk vind ik dat ze aan de hand een fijn karakter hebben, en een coole kikker, hoef niet een paard te hebben die bij iets teveel beendruk of teugeldruk direct ontploft, of bij een vliegje wat net te dicht voorbij vliegt. Nistral is niet heel snel onder de indruk van dingen, dit wil ik wel graag zo houden

- Niet hele hoge kosten wbt dekgeld (2000 euro vind ik veel te veel), 750 max 1000 euro zou fijn zijn.
Misschien ben ik nog wat vergeten te vertellen, maar dat schiet me vast wel te binnen
Wie heeft wat ideeën voor mij