[WN] Dubbele registratie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Dubbele registratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 20:15

Hopelijk staat dit hier goed. Ik ben sinds gisteren in het bezit van een merrie veulen van 4 maanden. Op dit moment wordt ze ingeschreven als Quarter. Haar vader heeft een registratie als quarter en als paint.
Ik begreep dat het mogelijk is om mijn merrie ook in te schrijven als SPB.
Wat zijn hier de voor- en nadelen van? Kan ik daar eventueel later voor kiezen? Of is het handiger c.q. voordeliger om dit op korte termijn te doen?
En hoe gaat dit in zijn werk? Is inschrijving bij het paint stamboek hetzelfde als een paspoort aanvragen? Want dat was de enige informatie die ik kon vinden qua formulieren en kosten overzicht.

Tinniie

Re: Dubbele registratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:50

Het is handiger het nu ineens te doen als je het toch graag wil, het is veel goedkoper als veulen dan als volwassen paard. (Vanaf 3 jaar en ouder 500$)
http://ads.apha.com/sitefinity_website_ ... regapp.pdf

Heb je geen registratieformulier gekregen voor beide stamboeken dan? Want de hengst moet de dekking dan wel bij beiden hebben aangegeven. Ook is het mogelijk een online registratie te doen, vind ik persoonlijk veel makkelijker (en sneller en goedkoper trouwens.)

Eigenlijk is de enige meerwaarde dat je zo meer wedstrijden mag starten. Zowel AHQA als APHA (als alle verenigingen waar meerdere rassen welkom zijn NRHA, PRAB, VLP,...)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 19:58

Ik heb geen registratieformulier meegekregen. Ik heb de APHA benaderd, en zij gaven het volgende aan:
Zolang ik als eigenaar geregistreerd sta is het AQHA certificaat voldoende.
De kosten zijn:
The fees are:
$50 APHA registration fee (if done within 90 days of birth)
$40 breeding report fees
$25 mare listing fee
$25 transfer of foal fee (if you didn't own the dam at the time of foaling)
$45 membership fee for you (one-year term)
(even gekopieerd uit mijn mail)
Als ik het dit jaar doe, wordt het registratietarief ten hoogste 65 dollar (ipv de 50 die nu genoemd staat)

Ik heb een ander formulier gekregen. Daarop staat voor regular en solid, vanaf 3 jaar $ 115,-

We weten nog niet of we haar laten inschrijven bij het Paint stamboek. Ik wil zo vroeg mogelijk in hand starten met haar, maar vallen de paint wedstrijden niet grotendeels samen met die van de NQHA?

De online registratie heb ik overigens niet gevonden?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:23

De DPHC heeft net zoals de NQHA vier wedstrijden per jaar. Dit jaar viel alleen de eerste wedstrijd tegelijk (op 2 april). De tweede wedstrijd was voor de DPHC op 21 mei, en voor de NQHA op 10 juni. Daarna volgde de Diamond Leaque, dat viel dus voor paints en quarters in dezelfde week maar ook op dezelfde locatie :D dus wel handig. En de laatste wedstrijd, het NK, is ook op verschillende data (quarters 15/16/17 september en de paints op 23/24 september.
Als ik in jouw schoenen stond had ik het wel gedaan, de dphc is namelijk een hele gezellige club :D :D :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:29

Sirius_ schreef:
De online registratie heb ik overigens niet gevonden?

De online registratie kan alleen de merriehouder doen, en ook alleen als de hengstenhouder de dekking bij de APHA aangemeld heeft en vrijgegeven voor online registratie. Dat je die dus niet kon vinden vind ik niet zo raar :D

En als je dubbel kan registreren altijd doen. Geeft en meer waarde aan het paard, en je kan kiezen welke wedstrijden je wilt rijden. Zowel bij de Paints als bij de Quarters. En wat Emita al schrijft die wedstrijden zijn maar zeldzaam op dezelfde datum, of het moet al op een en dezelfde lokatie zijn. Wat het starten nog makkelijker maakt :j