Ik ben zaterdag naar de NRPS hengstenshowdag geweest en ik moet toegeven dat ik van enkele sportpony hengsten enorm gecharmeerd ben

Mijn haflinger merrie (2,5 jaar) wordt waarschijnlijk een redelijk een pony die tussen de twee types inhangt. Ik heb al tijden nagedacht over de mogelijkheid haar in de komende jaren een keer te laten dekken.
Sinds ik een stel hengsten aan het werk heb gezien zie ik het ergens ook wel zitten haar te laten dekken door een Arabische Volbloed pony.
Nu heb ik verder geen ervaring met deze kruising. De pony waar mijn interesse voornamelijk naar uit gaat is een E, en springt Z. Een superpony om te zien, mooi rijtypisch en goede bewegingen.
Mijn haflinger is 1.41m (groeit nog), met redelijke gestrekte draf, galop had iets beter mogen zijn, en haar hoofd iets fijner.
Is het aan te raden haar door deze, of een andere Arabische sportpony te laten dekken over een jaar of twee?
Als laatste had ik nog een vraagje over de kleur; is de haflinger voskleur het meest vererfelijk in deze kruising? Of komen er ook anders gekleurde Haflo Arabieren voor?
Alvast bedankt