Super dag op de keuring!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Super dag op de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 22:35

Hey,

Zaterdag zijn wij met onze merrie en veulen naar de keuring geweest. Het leek een grote teleurstelling te worden, want door omstandigheden kwamen we te laat... -O- We reden het terrein op en toen waren ze net aan het rond stappen. Flink balen, maar goed dan maar een week later naar een andere regio en de merrie moest nog wel.
Maar toen kwam er iemand naar ons toe dat ze gingen vragen of de jury alsnog naar Phoenix wou kijken. Wel alleen voor de primering dan, want plaatsing ging natuurlijk niet meer. Maargoed, als we de premie en de ''ticket'' voor Ermelo maar binnen hadden!

Dus even mee gelopen en ja hoor, de jury wou nog wel naar hem kijken! :):)

Phoenix is een 3 maand oud hengstveulen, Berktzicht Ferrie x Jacodi's Bo's Barclay.

''Mooie lang gelijnde pony'' ''mooie halshouding in beweging'' ''Ging met heel veel balans en takt in draf door de baan'' ''Vertoonde een goede stap'' 1e Premie en door naar Ermelo! :D

Afbeelding
Foto gemaakt door Arlette Beukenkamp, Lets fotografie!

Afbeelding

Daarna mocht zijn moeder;

Beste 4 jaar en oudere stamboekmerrie met veulen, grote maat! *\o/* Door naar de kampioenskeuring!

Afbeelding
Ook deze foto is gemaakt door Arlette Beukenkamp!

Daarna de rubriek Bestgaande Rijpony's. Julie was de enige met een veulen, dus eigenlijk zou ze meedoen in Bestgaande Fokmerrie, maar omdat er maar 4 pony's in totaal mee deden onder het zadel, hebben ze Bestgaande fokmerrie en rijpony samen gevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ondanks dat Julie behoorlijk gestrest was omdat haar veulen buiten de ring stond, kreeg mijn zus haar uiteindelijk wel rustig en werden ze 2e!

Daarna de kampioenskeuring! Julie was de enige merrie zonder predikaten, dus ook niet heel verrassend dat ze als 5e eindigde. Maar ik was al ontzettend trots dat ze mee liep! <3

Mijn ma filmde, vraag me niet waarom ze precies stopt met filmen als de kampioen er bij moet komen. Maar dat is dus het schimmeltje geworden!

Afbeelding
Afbeelding

Super trots op mijn merrie en haar veulen, en natuurlijk op mijn zus, die Julie reed bij de Bestgaande! *\o/*

Michelle_S

Re: Super dag op de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 04:06

Geweldig zeg! Gefeliciteerd!!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:01

Het was een geweldige dag! Ze lieten zich allebei onwijs goed zien!
Trots op het stel!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 10:51

Bedankt Michelle_s! :D

Ja, ze deden het super! *\o/*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 15:15

Nog even een mooie foto <3
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:26

Tof hoor!
Is Julie nu wel ster geworden?

Gefeliciteerd met de premie van phoenix!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 21:09

Nee, helaas niet -O- We zijn 10 Juni naar de stamboekopname nieuwe stijl geweest. Daar moest ze 70 punten halen voor exterieur en 75 punten voor beweging. Dit is de uitslag;
Afbeelding
5 Punten te weinig dus :+ De jury zei ook letterlijk dat ze sterwaardig is, maar ''niet vandaag''.
Op haar exterieur is ze ster, alleen de draf was te gehaast, daarom mist ze de 5 punten. Ze was heel erg bezig met proberen te ontsnappen om naar haar veulen te kunnen, die mocht niet mee de ring in.
Maar de punten die ze nu heeft, blijven voor altijd staan. Dit jaar komt er een herkeuring en daar mag ze aan mee doen, de punten kunnen daarbij alleen zo blijven als ze nu zijn, of hoger worden. Nooit meer lager.
Dus ze moet nog 5 punten erbij en dan is de ster binnen. Kreeg in Hengelo al de vraag waarom ze nog geen ster was, snapten ze niks van. Maar volgens de jury in Brummen zit het er ook echt wel in, dus ik geef nog niet op!

Dit is een foto van 10 juni;
Afbeelding

Bedankt! :D
Julie is ondertussen ook weer drachtig, zo super blij *\o/*

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:16

Hmmmm, mooi balen! Ster is natuurlijk wel gewenst mocht je wat met het veulen als hengst willen doen, dat was je wel van plan toch?

Veel trainen met cavaletti lopen, achterhand sterk maken enzzzz, hopelijk komt ze er de volgende keer wel door. Mag je steeds opnieuw blijven proberen of is er een minimum?

Gefeliciteerd met de dracht, van wie is ze nu drachtig? Oow, ik zie nu je os :+ hengst/bloed ken ik niet...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 21:36

Ja, echt heel erg balen. Zeker als ze erbij zeggen dat het echt nét niet is... Je hebt ook een beetje, als het er niet in zit, dan geef je een keer op. Maarja als de keurmeesters zeggen dat het er écht wel in zit en je het ook steeds hoort van bekende namen, dan wil je die ster er ook gewoon op hebben natuurlijk :Y)

Je mag gewoon terug blijven komen :j

Ja, ik train haar regelmatig met balken. Plat op de grond of wat hoger. Ook flink galopperen. Maar ze is eind mei naar de fysio geweest en nu merk ik ook echt dat het balken draven nut heeft. Daarvoor deed ik dat ook, maar veel verbetering kwam er niet. Helaas bleek de keuring nou dus niet 24 juni te zijn, maar 10 juni, dus had al weinig tijd om te trainen na haar bevalling, maar daar werden nog eens 2 weken vanaf gehaald -O-

Train dus flink door en dan de volgende keer gewoon de ster er op. Veulen is er dan ook vanaf, dus minder stress om hem!

Het is idd de bedoeling het veulen voor de HK te doen, dus extra motivatie om die ster er op te krijgen. Willen ook kijken hoe ver we haar richting het prestatie kunnen krijgen voor die tijd, maarja met de dracht erbij moeten we daarmee wel een beetje plannen :Y)

Major is sinds kort weer in Nederland. Is een importhengst, maar na een paar jaar weer naar het buitenland verkocht en nu opnieuw naar nederland voor de fok :Y)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:42

Als je het hoort dan wil je het idd wel :)) :))
Je ziet wel op je fipmpjes dat ze niet echt een extreme beweging heeft van achter... gewoon lekker doortrainen, komt het vast goed!

Ik blijf jullie weer volgen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:16

Nee klopt idd, het is zeker geen drafwonder, maargoed ze heeft natuurlijk net 3 maand geleden een veulen gekregen en werd al vanaf september niet meer gereden of gelongeerd. Maar deze dracht blijf ik haar trainen (Als ze dat volhoud uiteraard) en dan is de herkeuring ideaal. Die is wss tegelijk met de verrichtingen van de merrie's, oktober was dat geloof ik?

Ze had wel 80 punten voor de stap! Dat is dan weer een sterk punt van haar :j

Leuk dat je blijft volgen! :D

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:34

Jullie staan in uitgelicht! :D

Wat een goede dag voor jullie! Phoenix is al flink gegroeid na de laatste foto's die ik van hem zag! *D Leuk leuk!!

Jammer dat Julie geen ster is geworden. Ik denk dat als er wat meer spieren opzitten het hele beeld ook al anders is. Dit kun je natuurlijk niet verwachten bij een merrie die pas bevallen is. Bij de herkeuring ziet ze er vast weer al wat mooier uit en is ze ook al sterker door het trainen. Leuk dat je het nog een keer probeert!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 11:54

Ah wat leuk! :D

Ja, hij is al flink groot aan het worden! Hoop dat hij rond de 1,46 word en op deze manier komt dat wel goed :D

Ja idd, ze heeft nu weinig bespiering, dus opzich niet gek dat ze net wat te kort kwam voor de ster. Denk dat de Jury daar ook op doelde met ''Sterwaardig, maar vandaag niet''. Wou eigenlijk al eerder na de bevalling weer beginnen, maar Phoenix was een flink veulen en de bevalling was niet helemaal vlekkeloos, dus vond het niet eerlijk om al zo vroeg weer aan het werk te gaan met haar. Maar nu is ze super fit, dus gaan lekker aan de slag en dan moet het gewoon lukken!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 14:22

Kreeg vandaag het papier van de stamboekopname binnen.. En die maakt me heel blij!

Afbeelding

Die 60, was duidelijk een 65! Dat waren de 5 punten die ze te kort kwam voor de ster. Maar dat laat wel zien hoe dichtbij ze was! :D