[TI] Western Tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoikimmmy

Western Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 10:12

Hoihoi,

In september ga ik met mijn verzorgtinker starten in de wedstrijden. Heel basic allemaal nog gewoon wat amateuristisch. Ik ben van plan mee te doen aan trail en pleasure nu heb ik een vraagje want ik ben wel super entjiusiast en wil er graag wat moois van maken.

Hij heeft onzettend dikke manen en heel veel behang. Wat doen jullie hiermee? Het probleem met zijn manen is, vooraan is het ontzettend veel en dik en naar zijn schoft toe word dit korter en minder. Ik wilde graag een vlecht doen voor de wedstrijd maar weet niet hoe moeilijk een vlecht die bovenop de manenkam ligt is?

En wat doen jullie met de rest van het behang? Gewoon goed schoonmaken of korten jullie het in?

En nog een stiekeme niet topic gerelateerde vraag, waar kan ik leuke wedstrijd blousjes vinden? Ik dacht ik kijk bij C&A voor een goed koop blousje ofzo maar kon niks vinden. -O-

Alvast bedankt :D

Op de foto is de vlecht iets te laag geworden, misschien wat hoger dat het laatste plukje wel blijft zitten, maar dan hebben jullie een idee.

Afbeelding

dioni

Re: Western Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:40

Misschien losse pippi langkous vlechten? Blijft zeker goed zitten.
Voor blousje kun je eens bij kamer kijken.
Succes met je wedstrijd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:43

Ga met een krukje naast de manenkam staan, ene arm links van de manenkam, andere rechts. Dan ga je vlechten en telkens een plukje links pakken en een plukje rechts. Dan moet het lukken om hem bovenop te laten liggen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:46

Afbeelding
Afbeelding hmm heb geen goeie foto bij de hand. Maar zo lag hij er bij ons bovenop.

De rest gewoon wassen en los laten hangen.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:51

Maar als hij naar beneden gaat met zijn neus trekt hij de vlecht dan niet los? Tis western dan lopen ze lager.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:11

Als dat al dikke manen zijn, wat heeft die van mij wel niet? Als je hem mooi strak tegen de manenkam vlecht, dan zit hij er mooier op. Zeker als je achterlangs vlecht, en niet voorlangs. Dutch braid heet dat geloof ik, dan word het zelfs nog mooier.
Afbeelding
Op die manier, staat een stuk netter (deze zat er al een week in. )

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 11:29

Benfan schreef:
Als dat al dikke manen zijn, wat heeft die van mij wel niet? Als je hem mooi strak tegen de manenkam vlecht, dan zit hij er mooier op. Zeker als je achterlangs vlecht, en niet voorlangs. Dutch braid heet dat geloof ik, dan word het zelfs nog mooier.
[ [url=m/cW8Hhu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op die manier, staat een stuk netter (deze zat er al een week in. )

Ja nouja het voorste is heel dik maar ik ben dan ook quarters gewend om te vlechten
Ik zal mijn best doen :D

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 11:31

dioni schreef:
Maar als hij naar beneden gaat met zijn neus trekt hij de vlecht dan niet los? Tis western dan lopen ze lager.

Ja heb je gelijk in, wij deden bij de quarters vaak losse vlechtjes en dan een zigzag patroon of iets anders leuks, maar deze tinker loopt nog niet zodanig laag daarom ook echt amateur wedstrijdjes nog maar ben super enthousiast haha dus wil er wel een show van maken. Als het goed gaat kan ik altijd nog verder de wedstrijden in maar hij is ook al 20.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:47

Bij dressuur met halsstrekken lopen ze ( of de mijne) ook met de neus over de grond, is nooit los gegaan. Wel losser natuurlijk. Maar het bleef altijd mooi zitten.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 05:08

Afbeelding
Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 05:09

Mooie hengstenvlecht, deblijne loopt ook gerust met z'n neus over de grond en blijft prime zitten.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 06:57

Geen Tinker maar wel een Haf met lange manen en ik vlecht alleen het voorste stuk zodat het hoofd mooi vrij komt te liggen

Afbeelding

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 07:13

Tinkermuts schreef:
[ [url=m/g0xPxJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HAfGpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw zeg wat een vlecht!

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 07:14

Annienke schreef:
Geen Tinker maar wel een Haf met lange manen en ik vlecht alleen het voorste stuk zodat het hoofd mooi vrij komt te liggen

[ [url=m/yUrstS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie Haflinger <3 en zo'n vlecht lijkt wel heel mooi, weer eens wat anders. Dat kan hem nog wel eens worden! :j *\o/*

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 07:19

Vind die v.d. haf ook heel mooi maar dat is voor die van mij geen optie omdat ik dan in de knoop kom met de manen hahaAfbeelding

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 07:33

Tinkermuts schreef:
Vind die v.d. haf ook heel mooi maar dat is voor die van mij geen optie omdat ik dan in de knoop kom met de manen haha[ [url=m/hI2vs2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat mooi!
Nou bij die tinker van mij ben ik bang dat alle manen erachter gaan pluizen omdat het niet lang is en niet zwaar genoeg om naar beneden te hangen.
En ik zit er nog mee dat niet al zijn manen aan 1 kant hangen, dat zijn manen zo kort zijn komt waarschijnlijk omdat hij altijd dressuur heeft gelopen ook wedstrijden en zijn de manen daarvoor afgeknipt. -O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:13

Toch moet je het ermee doen
En gewoon proberen.