Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
was kleinschalig/beginnend initiatief.
ponyparadijs schreef:bobje26 schreef:Je geeft altijd een x percentage af aan de veiling. Als je je veulen mee naar huis neemt (dus niet verkocht voor gewenste bedrag) moet jij geld inleveren aan hun.
Enig idee hoeveel dat is?
Want als hij niet verkocht is kan het ook geen percentage zijn natuurlijk
saden schreef:Ik vind ook zeer interessant om te lezen.
Wat zijn nou leuke veulenveilingen om te kijken, een veulen te kopen of te verkopen?
ponyparadijs schreef:Ik denk dat die voorwaarden van alle veilingen wel online staan. Misschien alleen niet van die veiling tijdens het WK?amukela schreef:Waarom ga je niet eens op de sites van verschillende veilingen de voorwaarden lezen? Daar staan alle antwoorden!
Omdat ik niet op alle sites de voorwaarde kan vinden.
En ik mag toch best ervaringen vragen bij andere?
MariekeS_ schreef:In de voorwaarden van Borculo staat anders niks over kosten/%'s voor de verkoper.
Edit: alleen dat de koper de verkoop som moet vermeerderen met 9% als zijnde veilingkosten. Zou dat dan dus het bedrag zijn dat je als verkoper moet betalen als je het paard terugkoopt? Voor de rest staat er alleen: "de koopsom onder aftrek van de door Verkoper verschuldigde veilingkosten".. Dus niet hoeveel dat dan is.
Wolkje schreef:MariekeS_ schreef:In de voorwaarden van Borculo staat anders niks over kosten/%'s voor de verkoper.
Edit: alleen dat de koper de verkoop som moet vermeerderen met 9% als zijnde veilingkosten. Zou dat dan dus het bedrag zijn dat je als verkoper moet betalen als je het paard terugkoopt? Voor de rest staat er alleen: "de koopsom onder aftrek van de door Verkoper verschuldigde veilingkosten".. Dus niet hoeveel dat dan is.
Je geeft zelf het antwoord?
De veilingkosten zijn negen procent van het verkoopbedrag.
Het is dus geen vast bedrag.
ik denk te moeilijk