Hallo Mijn hengstje izzy(stamboek palomino bonte hengst) is 3 jaar en 6 weken oud en dekt al goed een jaar mijn merrie maar ze is niet drachtig. Nu hij 3 jaar is geworden dacht ik dat dit wel ging lukken. 6 weken geleden werd mijn merrie hengstig en is ze gedokken met hulp wel omdat mijn hengstje klein is maar 3 weken later werd ze weer heel hengstig. Ze is dan weer gedokken en deze week vond ik dat haar gedrag anders was en werd ze nog niet hengstig dus ik dacht dat ze zwanger was. Maar vandaag is ze weer hengstig. Aan wat kan het liggen dat ze niet zwanger wordt. Kan het aan de hengst liggen of aan de merrie? Grtjes lisa
Laatst bijgewerkt door lisa249950 op 30-05-17 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Als de merrie vuil is van binnen wordt ze ook niet drachtig. Na laten kijken door de dierenarts.
Jolynne
Geplaatst: 30-05-17 19:25
Merrie eens laten scannen voor te kijken of alles wel oké is, met eventuele bloedafname voor hormoonhuishouding na te kijken. Verder kan het aan zoveel factoren liggen: kwaliteit vd hengst is niet goed genoeg, merrie heeft vruchtbaarheidsproblemen en/of vocht/vuile baarmoeder, ballen nog niet voldoende ingedaald, het weer, etc etc.
Ok dankjewel iedereen. Ik ga de dierenarts er sowieso eens naar laten kijken maar ik moet binnenkort nog een enorme rekening betalen voor bloedonderzoeken van ziekten voor mijn geitjes. Dus deze keer zal het even wachten omdat het ook nog niet echt heel dringend is. Mijn merrie heeft wel ooit al 1 veulen gehad maar een andere hengst 3 jaar geleden . Ik had haar drachtig gekocht toen. Ik zal jullie op de hoogte houden. Grtjes Ps ikkedus geen probleem ik en schrijven is soms wat haha. Mijn leerkracht nederlands zegt dat ook wel eens