Ik heb een veulen van 11maand oud die op haar 4 maand afgespeend is.
Dit was uit pure noodzaak. Ik wou ze graag bij de moeder laten staan tot ze zelf het veulen niet meer accepteerde. Helaas begon mijn merrie dramatisch mager te worden waardoor ik geen keuze had.
Het spenen verliep vlekkeloos. Ze zagen elkaar nog maar konden niet meer aan elkaar. Heb ze zo 2 maand laten staan, tot de uier was teruggetrokken.
Heb ze dan niet meer zien drinken. Ze probeerde wel, maar moeder sloeg ze iedere keer af. Na een tijd probeerde ze zelfs niet meer.
Tot twee weken geleden. Ik schrok mij een bult!
Mijn veulen stond leukweg terug te drinken bij de moeder (grappig zicht want ze zijn bijna even groot
). Mijn merrie maakte daarbij kreunende geluidjes. Ze staat hengstig ja, maar daarom mag ze dit toch niet toelaten? Er komt trouwens helemaal niets uit.
Nu zoek ik heel internet af maar vind helemaal niets over dit onderwerp. Ben ik de enige die dit meemaakt?
Wat moet ik hieraan doen? Kan dit kwaad? Moet ik ze terug apart zetten?
Ze probeert overigens ook bij haar halfzus te zuigen maar die laat het gelukkig niet toe
Mijn grootste schrik is dat mijn merrie terug zo gaat afzien als toen na de bevalling.....
Graag jullie mening.