2 topics maar even een vraagje rondom de veulen moeder band.
Inmiddels heb ik 6 veulens in totaal gefokt en hierbij gaat het om de laatste, welke gisteren geboren is.
Gisteren om 11 uur is de merrie in kwestie bevallen van een hengstveulen, verder lijkt hij gezond, stond al heel rap, dronk al snel en darmpeck was ook goed.
Het aparte was is dat ie meteen echt al door de stal aan het racen was (soort draf en galop).
Vanochtend wou ik hem in de wei zetten met zijn moeder. Hij lag in eerste instantie en ik liep met moeder de stal uit, hij stond niet op, dus weer met moeder terug gelopen want die werd natuurlijk onrustig. Even overeind geholpen (heeft hij verder geen problemen mee) maar vervolgens wil hij totaal niet achter moeder aan lopen.
Dus 1 iemand moeder meegenomen en andere duwde het veulen mee.
Eenmaal in de wei stond hij naast moeder en leek totaal niet op haar gericht en ging dwars door het draad heen. Moeder natuurlijk in paniek.
Hele heisa gehad maar uiteindelijk terug op stal gezet.
In de stal heeft ie soms nog wel eens dat race gedrag gedaan en soms leek hij niet te zien waar hij liep (2x tegen voerbak aan lopen).
Hand gezwaaid voor z'n ogen, knippert wel.
Contact gehad met de dierenarts: advies was vandaag op stal houden omdat moeder-veulen band nog niet optimaal is.
Moeder is wel erg gericht op veulen maar andersom is dit (nog) niet.
Drinkt verder goed.
Iemand die hier een soort gelijk verhaal in herkent?
En hoe is de ontwikkeling van het zicht van een veulen? Wanneer kun je denken aan 'slecht' zicht?
Nogmaals: uiteraard contact met de DA, maar ben benieuwd hoe de ervaringen zijn.
Ben benieuwd hoe het morgen gaat.
Sorry voor het lange verhaal, maar wilde de situatie goed toelichten.

het is wel echt een race monster haha!