Ik zit eigenlijk al een hele tijd met een paar vragen...
Mijn merrietje is sinds een dik jaar een half uit de 'sport' gehaald wegens een peesblessure aan de diepe buiger, een kleine scheur die ze volgens de dierenarts zou opgelopen hebben door gek te doen op de weide..
Klein jaar later was alles genezen verklaard via echo's en gingen we iemand zoeken voor haar recreatief te berijden.
Tot die ene dag... blijkbaar vonden de buren het nodig voor ons niets te zeggen en over de weide te rijden met een grote hakselaar voor de wilgen.. gevolg, Fly is beginnen lopen en wou maar niet stoppen van schrik.
Alwéér een blessure, deze keer aan de (koot)ringband / peesplaat (iedereen noemt het anders blijkbaar
) Ze is niet mank maar je ziet dat er duidelijk een enorme verdikking zit. Daar krijgt ze pilletjes voor en 2x/dag zalf.Genezing is volgens mlijn dierenarts mogelijk maar het zal weer x aantal maanden duren.
Nu zat ik te denken voor eens te fokken.. Nu is de vraag of dat wel zo een slim idee is, volgens de dierenarts zou het geen problemen met zich meebrengen.
Natuurlijk... als ze zichzelf altijd aantikt in vrijheid wil dat zeggen dat ze 'zwakke' benen heeft. Fokken of niet? Hengst met weinig draf en lange rug en goede stap? Of een hengst die voldoet aan alle eisen en niet zo gericht gaan kijken?
Mijn merrietje is 1m62, ingeschreven in het NRPS stamboek en echt een gouden karakter.
Af en toe wel eens heel zenuwachtig maar dankzij het vertrouwen in de ruiter blijft ze perfect controleerbaar.
Lange benen maar zeer kleine voetjes, wat volgens mijn hoefsmid dan ook weer een nadeel met zich meebrengt.. Kort in de rug maar eigenlijk voor haar grootte een te grote beweger, vooral in draf een fantastisch achterbeen.
Vader: Vincent van de Burgthoeve
Moeder: Rowena
Vader moeder: Whinny Jackson
Vader vader: Oklund
Iemand die me hierbij kan verder helpen?
Waarom wel dekken of Waarom niet?
Welke hengst?
Voordelen & Nadelen?
Na 6maand bij mij

Op de weide met haar vriendinnetje

Loslopen in de paddock

Gedaan met rijden

Wandelen toen ze 2weken bij ons stond

2x erop en toen nog zoveel ruimte voor verbetering, zowel ruiter als paard.