[TI] Aanschaf Tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1977paard

Aanschaf Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:45

Hallo allemaal!

Ik heb deze vragen elders op t forum ook gesteld maar na een beetje rondneuzen de Tinker hoek gevonden dus dan ook maar hier mijn vragen ;)

Ik wil over een half jaar tot een jaar voor een Tinker gaan kijken.

Nou ben ik benieuwd naar waar jullie je Tinker hebben gekocht en uiteraard of je hier tevreden over bent of dat er misschien toch wat haken en ogen aan zaten.

Wat is een beetje een normale schappelijke prijs voor een Tinker?

Ook zou ik graag willen weten waar ik bijvoorbeeld extra goed op moet letten, gebreken of trekjes.

Alvast mijn dank voor jullie hulp. Wil mijzelf graag goed oriënteren alvorens ik gericht ga kijken en zoeken.

tamary

Re: Aanschaf Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:58

Let op ruglengte zodat er een zadel op past die jouw ook past, pluis de sokken na op mok/mijt/cpl en let op spierproblemen ivm pssm. Verder zeker laten keuren incl. tanden laten nakijken. Daarnaast de standaard dingen aan medische geschiedenis, klik met paard is zeker wat waard, maar de zorgen van een paard met problemen weegt daar niet tegen op bij aanschaf. Koop dus voor zover dat vast te stellen is, een gezond paard, je loopt ook dan al tegen genoeg dingetjes aan die je niet verwacht.

Algemeen genomen zijn paarden goedkoper als het gras op is (hooi is duur) en gaan de prijzen omhoog in het weideseizoen. Zo rond sept/okt gaan zoeken kan qua budget voordeliger zijn.

balance
Moderator Over Paarden

Re: Aanschaf Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:29

Omdat je hier al een topic over hebt geopend plaats ik hier een slotje.