[TI] Aanschaf Tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1977paard

Aanschaf Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:06

Hallo allemaal!

Ik wil over een half jaar tot een jaar voor een Tinker gaan kijken.

Nou ben ik benieuwd naar waar jullie je Tinker hebben gekocht en uiteraard of je hier tevreden over bent of dat er misschien toch wat haken en ogen aan zaten.

Wat is een beetje een normale schappelijke prijs voor een Tinker?

Ook zou ik graag willen weten waar ik bijvoorbeeld extra goed op moet letten, gebreken of trekjes.

Alvast mijn dank voor jullie hulp. Wil mijzelf graag goed oriënteren alvorens ik gericht ga kijken en zoeken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:15

Wij hebben onze Sneakers destijds als 6 maand oud veulen gekocht bij van de Gorterstraat.. Zij verkopen vooral veulens, maar deze zijn wel kwaliteitsvol..

Sneakers is nu 4 jaar en we hebben hem gisteren weggebracht om onder het zadel beleerd te worden..

Dit was Sneakers op de verkoopfoto..
Afbeelding

Dit is Sneakers nu..
Afbeelding

Wat ik erg prettig vond en vind is dat deze fokker erg vegaan is met haar paarden en haar veulens.. Wij hebben nog steeds contact met haar en ze is altijd geïnteresseerd in het doen en laten van haar fokproducten.. Erg leuk.. :)

We hebben Sneakers overigens gekocht voor €950.-

Wik je een volwassen dier met papieren, zit je daar wel ruim overheen.. Dingen om op te letten zijn mok/mijt/rasp en zomereczeem.. En vraag overal informatie en laat je paard keuren..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:37

Ik verplaats dit topic naar Tinkers.

khirshanta

Re: Aanschaf Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:49

Ik denk dat je al veel kunt vinden via de zoekfunctie :)

Wij hebben onze tinker op Marktplaats gevonden, en wisten dat er wat haken en ogen aan zouden zitten waarschijnlijk. Viel allemaal erg mee!

Let op voor Tinkers die net geïmporteerd en zadelmak gemaakt zijn. Het kán zijn dat als zo eentje eenmaal een beetje bijgekomen is, na een paar maandjes blijkt dat hij toch niet zo lief en goed zadelmak is.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:48

Mijn tinker komt van een handelsstal.
En was net een aantal maanden in nederland bleek later uit haar paspoort.
Zij was mager en achteraf gezien was ze hierdoor niet haar zelf in de proefperiode en maanden daarna.
Toen ze steeds meer op gewicht kwam, kwam haar ware karakter naar boven en dat kan je het best vergelijken met een volbloed. Ze is snel gestresst, en met vlagen super nerveus. En zeker niet zo bomproof zoals tinkers te boek staan.

Als je gaat kijken bij een tinker voel zeker goed tussen de sokken naar mokplekjes en de knieholtes ook goed bevoelen.
En houdt er rekening mee dat het zeker een half jaar kan duren voor ze hun ware karakter laten zien. Nu zal zeker niet ieder tinkertje hier last van hebben, maar het is wel een puntje om aan te denken.
Als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt heb je een gouden vriendje of vriendinnetje voor het leven.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:30

Mijn meisje hier op Bokt markt gevonden ;) Zelf iets te veel voor betaald met wat zij kon (niet veel) maar is het dubbel en dwars waard!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:49

Stal Roseboom had ik een fijn gevoel bij. Of gewoon particulier. Zolang je maar niet naar Mccloud gaat.
Inderdaad er zijn veel import Tinkers die zo van de wei in Groot Brittannie hierheen zijn vervoerd zonder iets te leren. En in mijn omgeving staan Tinkers bekend om de huidproblemen (mok/schilfer/mijt). Ik denk dat je tussen 2000-3000 een hele leuke kan vinden. En ondanks bovengenoemde puntjes zijn Tinkers natuurlijk geweldig! <3

1977paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 10:57

Bedankt voor alle reacties. Morgen ga ik bij een particulier kijken die ik blijk te kennen. Wist niet dat zij in de tinkers zit :-) Super zin in!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:23

antje_vip schreef:
Stal Roseboom had ik een fijn gevoel bij. Of gewoon particulier. Zolang je maar niet naar Mccloud gaat.
Inderdaad er zijn veel import Tinkers die zo van de wei in Groot Brittannie hierheen zijn vervoerd zonder iets te leren. En in mijn omgeving staan Tinkers bekend om de huidproblemen (mok/schilfer/mijt). Ik denk dat je tussen 2000-3000 een hele leuke kan vinden. En ondanks bovengenoemde puntjes zijn Tinkers natuurlijk geweldig! <3

Ik heb mijn tinker ook gekocht op stal Roseboom, heb er ook gewerkt.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:39

Mijn tinkermerrie met papier heb ik particulier van marktplaats af gekocht. De vorige eigenaar had haar basis beleerd bij Mc Cloud gekocht.
Dat basis beleerd viel tegen, ben eigenlijk opnieuw begonnen. De vorige eigenaar is heel eerlijk geweest over haar plus en min punten, heeft eerlijk gezegd dat ze geen gemakkelijke tante was onder het zadel en al een jaar stil stond.
Ik heb er 2300 euro voor betaald inclusief friso dressuurzadel.

Zelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:06

Ik heb zelf geen tinker. Maar mijn oude instructrice handeld in tinkers. Stal Roseboom.
Ze had altijd hele fijne pony's!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:00

ik heb mijn tinker via bokt! heb hem nu bijna vier maanden. hij komt van mc cloud, maar heb hem via een eigenaar gekocht. wat een heerlijke boef is het. ik ben ontzettend blij met hem. Super mooi, gezond en lief. Heb er 3500 voor betaald; maar dan heb je ook wat +:)+ Hij is zeven jaar. Er is nog wel wat werk aan de winkel. hij is onzeker en erg sterk. ik moet heel duidelijk en consequent zijn, maar merk nu al duidelijk verschil. hij is heerlijk! veel plezier met jouw zoektocht.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:50

Ik heb afgelopen maandag mijn tinker bij van de Gorterstraat gekocht, een veulen van toen 5 dagen oud. Nog even wachten tot hij hier naar toe mag verhuizen :-) Ik heb hem gekocht voor 1150.
Het is een hele lieve madam die echt leeft voor haar paardjes.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:07

wijkhuijs schreef:
Ik heb afgelopen maandag mijn tinker bij van de Gorterstraat gekocht, een veulen van toen 5 dagen oud. Nog even wachten tot hij hier naar toe mag verhuizen :-) Ik heb hem gekocht voor 1150.

Welke heb je gekocht? Captain? Popcorn? <3
Saskia is geweldig voor haar paarden.. :j
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 09-06-17 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:08

Pb gestuurd!

Royhafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:14

Mijne komt van mc cloud. Maar geen goede ervaring met deze stal helaas.

Mijne zou beginnersproof zijn. (Voowaarde voor mij gezien een dochter en jonge bijrijder). Bleek echter niet eens ingereden.
Ja ze liet een ruiter toe als je haar overblufte.

Nu met alle rust aan het inrijde /doorrijden.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:38

nine1987 schreef:
wijkhuijs schreef:

Welke heb je gekocht? Captain? Popcorn? <3
Saskia is geweldig voor haar paarden.. :j

Ik heb Popcorn gekocht <3

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:45

Ah die is zo leuk!! Gefeliciteerd!! Veel geluk met hem!! Ons Gorterstraatje is nu vier en wordt atm ingereden.. :)

Onze Sneakers van de Gorterstraat
Moeder: Silver Spring
Vader: Silver Cash
Afbeelding