Inschrijven Duits stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dimfieaqua

Inschrijven Duits stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:19

Beste allemaal,

Voor een stalgenoot heb ik een vraag over het inschrijven bij een Duits stamboek.

Een jaar geleden heeft hij een Duits paard gekocht, ondertussen bijna 2 jaar oud. Bij dit paard zat een papier (lees: "Eigentumsurkunde").
Hierbij staat wel een levensnummer geregistreerd en uiteraard zijn ouders:

Vader: Cocktail Jet ingeschreven bij het Westfaals stamboek
Moeder: Australien (All Pleasure x Funke) Op het papier staat bij ras Deutsches Pferd.

Nu staat er bij "Name des Pferdes" niets geregistreerd.

De echte stamboekpapieren lijken dus te ontbreken. Bij het ras van het paard staat geschreven: Deutsches Pferd.
Nu is de vraag of het nog mogelijk is om een stamboekpapier aan te vragen en zo ja welk stamboek en hoe gaat die procedure?

Zelf heb ik wat op internet gekeken maar kwam er niet uit!

Bedankt alvast!

Ketaki

Re: Inschrijven Duits stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 00:06

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 00:07

ik zie dat zowel vader als moeder ingeschreven staan bij Westfalen stamboek.
misschien dat je daarheen moet mailen oid.

wellicht dat zij je kunnen helpen

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 04:38

In Duitsland is het wel typisch om geen naam te geven aan een veulen.

Je kan eens contact opnemen met het Westfalen stamboek en horen of het paard er ingeschreven is. Of op zijn minst aangemeld is. Met aangemeld, wil zeggen dat het dekbewijs naar Westfalen is opgestuurd.
Indien ze aangemeld is, kan ze de papieren van het paard aanvragen, maar dat kost veel geld! ( lidgeld + administratie + dna analyse + 2 jaar boete )

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 05:40

Zit er geen paspoort bij het paard? Op de Eigentumsurkunde staat normaal gesproken ook de afstamming van het paard, zo uit mijn hoofd tot 4 generaties, is dit bij jullie dan niet het geval?

Mijn paarden staan ingeschreven in Westfalen en ze hebben allemaal een paspoort en een Eigentumsurkunde. Bij inschrijving op 3 jarige leeftijd in het stamboek tijdens de stamboekopname is het de gewoonte dat ook de naam wordt doorgegeven.
Tegenwoordig kun je de veulens bijna overal online aanmelden en is het ook makkelijker om de naam door te geven, ik doe het tenminste wel, dus bij mijn veulens staat al wel de naam op het paspoort.

dimfieaqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:04

Er zit wel een paspoort bij het paard, daar staat de afstamming inderdaad in!

Bedankt allemaal voor de bruikbare informatie! Ik ga het doorgeven aan de eigenaar.