Ik ben hartstikke nieuwsgierig... De lente komt eraan, hoe zit het met de fokkerij?
Wie verwacht er dit jaar een veulentje of wil dit jaar zijn merrie laten dekken?
Wat voor criteria hebben jullie gebruikt (of gaan jullie naar kijken) bij het kiezen van de hengst (Behalve ras bijv. karaktereigenschappen, prestaties, kleur)?
Wat verwachten jullie van het toekomstige kleintje (Zgn. "voor het leuk"? Of om later zelf op te rijden, om mee te fokken, keuringen, sport, of om te verkopen etc...?). Wat voor kleur denken (hopen) jullie dat het beestje krijgt? Wat voor namen hebben jullie in gedachte? Enz. ...
Wij verwachten 2 Welsh Bs (hebben voor het eerst laten insemineren), ze worden schimmel (we hebben zo goed als 0% kans op een andere kleur - beide merries zijn namelijk schimmel en de vader is het ook), hopelijk krijgen ze de karakters van hun moeders en de goede looks van hun paps

Namen weet ik nog niet, de kleintjes komen pas in juni

!!!Het belangrijkste is dat het veulenen zonder problemen gaat en de veulentjes gezond worden!!! Dit wens ik natuurlijk iedereen

Ben benieuwd,
-xxxx- N.

P.S. Het lukt me vandaag maar niet om op www.icelandic-horses.com te komen, hebben jullie ook dit probleem of ligt het aan mijn com?