[TI] herkent iemand dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 22:29

Wat is bij jullie tinker de boodschap: Let op ik ga ondeugend doen?

Bij mijn tinker voel ik de spanning al opbouwen als ze teveel moet doen waar ze eigenlijk geen zin in heeft of dat zij in gedachten had dat ze het anders ging doen. Als de spanning kennelijk op zijn top is, piept ze heel hoog en zwaait ze met haar hals (Liefst laag bij de grond).

Ernstig grappig, want ze verraad zichzelf natuurlijk. Ik ben dan streng doch rechtvaardig ;-) en ze moet dan nog even doen wat ik wil en dan ga ik iets anders met haar doen. Ik snap ook wel dat sommige oefeningen boring zijn.

De laatste keer was tussen bomen door slalommen en dit meerdere keren in draf om te oefenen. Vond ze niet leuk. Als ik niet ingrijp, is het stadium na het piepen en zwaaien met haar hals, de teugels uit mijn handen willen trekken, bokken en wegrennen.

Ik ben benieuwd of jullie tinkers ook zichzelf op een bepaalde manier verraden als ze ondeugend willen gaan doen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:54

tijdens het rijden doet April nooit echt ondeugend.

maar zo nu en dan bij het losgooien wel. Dan wil ze dat ik haar achterna kom en dan rent ze keihard bokkend weg. Om vervolgens aan de andere kant van de bak te gaan snuiven als een zeehond. En uitdagend mijn kant op te kijken.

Laatst deed ze echt iets wat heel uitzonderlijk voor haar was.
Ze stond tegen mijn tuigpaardruin op te steigeren om hem uit te dagen. Had ik nog nooit van haar gezien. :') :')

Monique1963

Re: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 13:02

Ja steigeren dat kunnen ze goed die tinkers. Althans die van mij wel als het haar niet zint. Het wordt steeds beter en minder, maar bijv in het begin na een sprongetje, bokken, stilstaan en steigeren. Niet echt hoog hoor, maar toch...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:04

Ik ken veel tinkers die opblazen en dan met piepgeluidjes afgaan in een boksessie.

Groot en onbehouden onstuurbaar.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:21

hier een kruising tinker, maar ik zie het aan z'n gezicht, mn stalgenoten roepen tegenwoordig ook weleens, hij heeft zijn boevenkop weer op. Dan wil hij nogal eens schrikken van iets waar hij normaal niet van schrikt en er een paar passen vandoor gaan. Gelukkig ben ik tegenwoordig niet onder de indruk en gebeurt het zelden en als het gebeurt is het ook zo weer over.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 13:30

Ha! Grappig GabberGill, dat is exact wat die van mij ook doet. Als ik het meteen doorheb kan ik haar behoeden het te gaan doen, dat bokken en wegknallen. En gelukkig dus omdat ze zichzelf verraadt, gaat het steeds beter, hahaha.

@mystery, ik rijd helaas alleen en kan haar gezicht niet zien, maar ik herken het wel, ze "zoekt" soms op de terugweg van een rit dingen om van te schrikken om een reden hebben om knalhard naar huis te kunnen sjezen. Daarbij piept ze overigens niet. Ze piept niet als ze (zogenaamd) schrikt. En ook daarbij voel ik het steeds vaker goed aankomen en ga ik overgangen rijden en ook halthouden achterwaarts en dat zoveel en vaak dat ze alleen maar op mij kan letten en dan gaat het weer over.