Elite sport merrie van Houston x Aktion

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Elite sport merrie van Houston x Aktion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 18:59

Voor onze Elite sport merrie van Houston (Cinora) zijn wij opzoek naar een hengst.
Ze heeft op dit moment een veulen van Johnson vorig jaar had ze een Expression en daarvoor had ze een Zardando.

De merrie mag naar ons idee wat meer voorbeen gebruik hebben. En we fokken graag een bruikbaar karakter.
Het veulen is afhankelijk van de kwaliteit en geschiktheid voor verkoop of eigen gebruik.
Cinora geeft zoals het nu lijkt grote kinderen. Ze wil nog wel is wat een grovere types geven, daarom zoeken we ook naar een hengst die wat meer bloed geeft :)
de 2 jarige Zardando kan goed bewegen maar is wat te grof.
de 1 jarige Expression is helaas wat ziek geweest dus we weten niet precies wat we daarvan kunnen vinden. (wachten we af tot 3 jaar)
En nu een veulen van Johnson lijkt heel mooi en groot in de maat maar pas 2 dagen oud :)

We zijn dus opzoek naar een nieuwe hengst fokken graag ieder jaar met een andere hengst.
Iedere suggestie is welkom :)

Helaas heb ik geen standfoto's enkel deze foto's op de rest staat ze maar voor de helft :')

Afbeelding

Afbeelding

Fotografie91

Re: Elite sport merrie van Houston x Aktion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 21:06

Niemand tips? Alles is welkom. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:28

Wat hebben de oudere twee nakomelingen gedaan? Weet je dat?
De Arlando en de Johnson.

En heb je een goede stand foto van de merrie? Of zou je die kunnen maken? Deze twee foto's geven denk ik een beetje een verkeerd/vertekend beeld, op de onderste foto lijkt de bovenlijn een punt van aandacht en op de foto onder het zadel lijkt ze vrij kort.

En mag ze wat meer schoudervrijheid hebben.
Ik denk dat Vivaldi bloed niet heel verkeerd is of Totilas bloed.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 21:34

Quir schreef:
Wat hebben de oudere twee nakomelingen gedaan? Weet je dat?
De Arlando en de Johnson.

En heb je een goede stand foto van de merrie? Of zou je die kunnen maken? Deze twee foto's geven denk ik een beetje een verkeerd/vertekend beeld, op de onderste foto lijkt de bovenlijn een punt van aandacht en op de foto onder het zadel lijkt ze vrij kort.

En mag ze wat meer schoudervrijheid hebben.
Ik denk dat Vivaldi bloed niet heel verkeerd is of Totilas bloed.

De Arlando was ik even vergeten oeps! Die is 3 jaar oud en begint net aan het werk. Leuk paardje.
Zal ik proberen morgen even een foto van te maken.
De Johnson was helaas dood geboren, vandaar dat we weer terug zijn gegaan naar johnson.
Ik
Zal morgen even een stand foto maken. Ze is uiteraard niet meer in sport conditie nu :)

Vivaldi bloed zaten wij zelf ook te denken, vandaar vorig jaar de expression :)
Totilas vonden wij wat minder kwa voorbeen gebruik door geven. Toto jr. bijvoorbeeld heel goed achterbeen, maar de voorkant niet zo van nature (onze mening).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:23

Ik vind Vivaldi bloed ook een goede optie, Geniaal geeft hele rassige veulens met veel veer en drie goede gangen.

Of een Apache zoon, de merrie lijkt inderdaad wat degelijk te zijn..ik verwacht wel een ijzersterk achterbeengebruik met deze bloedvoering.

Totilas bloed dan Total US of Trafalgar voor wat meer luxe en bloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:57

Indian Rock? Heb al een aantal zeer rassige veulens van geboren zien worden dit jaar. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:46

Toto is inderdaad niet de eerste waar ik aan dacht bij totilas bloed, maar eerder Total US.

Als je de mogelijkheid hebt qua dekgeld, zou ik eens naar Vivaldi zelf kijken. Denk dat hij wel goed past bij deze merrie, en je zit qua karakter voor gebruikerspaard ook goed. Apache die Elisa noemt past denk ik ook goed, maar zou wel keer extra denken qua karakter. Hij geeft hele fijne, maar ook die niet voor een amateur geschikt zijn. Charmeur is dat denk ik ook, alhoewel die waarschijnlijk te veel massa gaat geven icm deze merrie.

Of iets heel anders: Hennessy.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:50

Ik vind zelf Grand galaxy win een betere Apache als Indian maar dan zit je waarschijnlijk met diepvries (weet ik niet zeker) Heb je ook een link naar de horsetelex?
http://www.dalhoeve.nl/hengst_details.p ... aardid=399 ( op het filmpje heeft die wat spanning en daardoor een ongelijk voorbeen er zin betere filmpjes van hem)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:54

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:56

Gezellig met 2 x Pion erin := Fijn dat je merrie zo een goed karakter heeft ;) :o

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 13:34

dresjoepie schreef:
Gezellig met 2 x Pion erin := Fijn dat je merrie zo een goed karakter heeft ;) :o

Nou ja fijn karakter haha :P
ze is in de omgang heel makkelijk, maar onder het zadel is ze niet heel makkelijk vandaar ook een keuze naar een fijne hengst :)

Charmeur hebben wij 2 nakomelingen van en staat niet zo zeer op ons lijstje voor deze merrie.

Vivaldi zelf is wel echt een stukje behoorlijk duur haha :)
We kijken even vast wat jullie al hebben aangeraden :)
Foto van de merrie komt er vandaag aan :o

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:21

Dan is een Apache misschien niet heel verstandig :o ben benieuwd naar de foto s

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:46

Ik zou het juist als een meerwaarde zien dat Pion bloed! Het is mooi bloed en voor de topsport hebben paarden een sterk karakter nodig. Daarnaast geeft Pion toch een bepaade hardheid.

Overigens ken ik aleen maar hele fijne Apache's en Apache zelf was dan ook waar ik bij deze merrie aan dacht.

Andere hengst waar ik aan dacht was Firestone. Heeft bloed en ras en dat kan deze merrie wel hebben.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 13:00

Hierbij een stand foto van de merrie, sorry was ik vergeten gisteren.
En foto van het veulen van nu.
Merrie is ongetraind en niet op haar knapst :')
Afbeelding

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:50

We denken dat we iets hebben gevonden, Galaxie :)
Wij vinden het een fijne hengst!
Wat denken jullie?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:36

Fotografie91 schreef:
Wat denken jullie?

Galaxie of Grand Galaxy Win? Ze worden beide vaak Galaxie genoemd is mijn ervaring. :))

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 18:41

Quir schreef:
Fotografie91 schreef:
Wat denken jullie?

Galaxie of Grand Galaxy Win? Ze worden beide vaak Galaxie genoemd is mijn ervaring. :))

Galaxie (de jazz die Diederik rijd :) )
Mijn zus traint bij Alex van Silfhout en wij krijgen wel een eerlijke mening over de hengsten die Diederik rijd en hij is niet lastig in karakter :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:36

Ik vraag me af of Galaxie voldoende bloed mee geeft met het Florestan bloed er achter...

Dark Pleasure geeft hele rassige, langgelijnde nakomelingen met veel bloed {hij fokt beter dan hij zelf is imo}

Ook El Capone fokt rassige en zeer goed bewegende paarden.

Voor extreem veel schoudervrijheid,ras en souplesse kun je ook nog aan deze hengst denken..http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... lliam.html