Ik ben sinds 2 jaar in bezit van mijn Fjordje Galant. Galant haar papa is Timor, haar mama is Veriena en haar opa is Anton.
Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die in bezit waren/zijn van 1 van Galant haar ouders/grootouders, en wat is zijn/haar karakter, leeftijd, lengte, wat je ermee doet en uiterlijke kenmerken? Heeft hij bepaalde trekjes of streken?
Ik ben zelf namelijk erg nieuwschierig in hoeverre ik mijn eigen pony hierin kan herkennen.
Laat ik beginnen met een beschrijving van mijn fjordje;
Haar naam is dus Galant en ze word 26 april 7 jaar. Ze is +/- 1,48 (laatste keer gemeten).
Wat Galant bijzonder maakt is haar spitse hoofdje en haar enorm sprekende ogen. Verder is ze voor een fjord vrij rank gebouwd en erg goed in alles.
Haar karakter is heel eerlijk. Ze doet werkelijk alles voor je en vind alles leuk. Maar wanneer het haar niet zint laat ze dit echt merken (soms echt heel heftig). Het is een echte clown en heel koppig, eigenwijs en bovenal ook heel slim. Ze leert snel en vind het ook leuk om nieuwe dingen te leren. Ze houd enorm van aandacht en knuffels en is heel enthousiast tegenover mensen. Komt altijd vrolijk naar je toe en is voor niet en niemand bang (eerder overmoedig en dominant).
Ze voelt heel goed aan wat ze wel en niet bij iemand kan flikken. Kinderen en gehandicapten (of gewoon mensen die wat zwakker zijn) is ze heel lief en voorzichtig mee, maar iemand die wat meer ervaren is kan ze enorm uittesten.
Ik rij geen wedstrijden maar train voor mezelf dressuur en springen. Ook kan ze aardig wat vrijheidsdressuur kunsten en ben ik bezig met natural horsemanship. Buiten dit heb ik enorm veel lol met mijn knol.

leuk om te horen zeg!
Dat je nog veel jaartjes van hem mag genieten!