mini scheren: deken met of zonder hals?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniandMe

mini scheren: deken met of zonder hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:20

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik het goed doe.
Het is misschien een rare vraag maar...
Mijn mini wordt waarschijnlijk voor de keuring deze zomer geschoren, nu dacht ik dat het dan wel goed zou zijn om een 0gr regendekentje te kopen.

Alleen vraag ik mij nu af: een dekentje met of zonder hals? Wat is fijner/beter voor haar?

Alvast bedankt!

Maureen95

Re: mini scheren: deken met of zonder hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:24

Ik denk dat je met dit weer dan beter een hals erop kan gooien. Maar normaal zou ik alleen een hals doen als het vriest.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:25

Hou met een hals wel rekening met afgeschuurde manen, sowieso met een deken met de manen bij de schoft.. en dat wil je juist niet bij die minis toch?

MiniandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:30

Jester_ schreef:
Hou met een hals wel rekening met afgeschuurde manen, sowieso met een deken met de manen bij de schoft.. en dat wil je juist niet bij die minis toch?

Inderdaad.. Ja ik vind het best lastig, ook omdat ik nog nooit een paardje heb gehad dat geschoren werd.. Maar vooral zit ik echt met de wind en regen.
Ze is wel fijn gebouwd qua dekentjes, dus denk dat ze niet veel last zal krijgen van schuurplekken, gelukkig. (Heb er ook eentje met een hoge schoft en brede borst, dat is echt vervelend met schuurplekken)
Bedankt voor je reactie!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:30

Wanneer is van de zomer? Met goed weer hoeven ze dan echt geen deken hoor!

MiniandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:32

Maureen95 schreef:
Ik denk dat je met dit weer dan beter een hals erop kan gooien. Maar normaal zou ik alleen een hals doen als het vriest.

Oké, het gaat vooral om de zomer, dus dan zou een deken zonder hals ook niet verkeerd zijn als ze geschoren is? :)
Bedankt voor je reactie!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:33

Zelf zou ik zonder hals nemen, die dingen zijn (vind ik) voornamelijk onpraktisch

wanneer wordt ze geschoren? Meestal is een deken niet eens nodig

MiniandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:35

Jester_ schreef:
Wanneer is van de zomer? Met goed weer hoeven ze dan echt geen deken hoor!

Denk dat ze in juli wordt geschoren.. Gaat mij vooral om de wind en regen.. 's Zomers kan het ook wel eens flink regenen en waaien en als ze dan geschoren is, vraag ik me af of ze dan niet snel verkouden wordt.. Hier in NL weet je het nooit met het weer..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:35

Paarden krijgen het vooral snel koud als er regen en wind is. Dat is nu dus deze dagen. Door de wind trekt de regen eerder in de vacht en krijgen ze het sneller koud. Daarom zou ik deze week een deken met hals opdoen en zodra de regen en de wind weg is zonder hals :D

MiniandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:36

khirshanta schreef:
Zelf zou ik zonder hals nemen, die dingen zijn (vind ik) voornamelijk onpraktisch

wanneer wordt ze geschoren? Meestal is een deken niet eens nodig

Ik denk in juli ongeveer.. Oké..
Dankjewel!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:36

Dan zonder en als het echt hard regent of flink afkoelt kan een dekentje wat bescherming bieden maar hals niet nodig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:37

Je hebt ook dekentjes met afneembare hals, wellicht is dat een optie?
Als het echt hele dagen hard regent zou ik er wel een hals bij op doen, maar normaal in de zomer moet zonder hals ook kunnen. Ik zou zelf voor eentje zonder hals gaan :)

MiniandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:49

Jester_ schreef:
Dan zonder en als het echt hard regent of flink afkoelt kan een dekentje wat bescherming bieden maar hals niet nodig hoor!

Dankje!
Ja inderdaad echt voor dat soort dagen/momenten.. Ze staat dan ook niet bij mij zelf omdat ze door anderen getraind wordt, dus vandaar dat ik het allemaal ff goed wil regelen zodat ik alles wat ze nodig heeft/ nodig kan hebben gewoon op orde heb en met haar mee kan geven.. Ze staat dan nogal een eindje weg, dus dan kan ik het ook niet ff snel brengen..

MiniandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:50

xJitskee schreef:
Je hebt ook dekentjes met afneembare hals, wellicht is dat een optie?
Als het echt hele dagen hard regent zou ik er wel een hals bij op doen, maar normaal in de zomer moet zonder hals ook kunnen. Ik zou zelf voor eentje zonder hals gaan :)

Ja inderdaad! daar ben ik ook voor aan het kijken geweest alleen heeft ze een heel klein maatje, en in die maat heb ik ze nog niet gevonden..
Dankjewel!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:31

Je hebt ook manenhoezen, ik zal kijken of ik daar een link van kan vinden

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:43

Veel belangrijkere vraag, staat ze 24/7 buiten, heeft ze een schuilstal of gaat ze in de nacht op stal?

Als je haar enkel overdag buiten hebt zou ik er 1 zonder hals nemen. Staat ze 24/7 buiten zou ik evt een 100 gram of onderdekentje erbij neme n mocht de nacht koud zijn.

Hou er rekening mee dat regendekens zeer slecht ademen, is het warm laat het dan niet om. Dan gaan ze er onder transpireren en worden ze juist ziek..

MiniandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 20:31

Heel erg bedankt voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan :D

Ik weet nog niet precies wat ze doen, maar alles gaat in overleg. (omdat ze weggaat om getraind te worden).
Ze doen hem sowieso alleen op als het vervelend weer is (veel regen/regen en wind)
Ik ga je tips onthouden! Nogmaals bedankt. :)

mvdbijl schreef:
Veel belangrijkere vraag, staat ze 24/7 buiten, heeft ze een schuilstal of gaat ze in de nacht op stal?

Als je haar enkel overdag buiten hebt zou ik er 1 zonder hals nemen. Staat ze 24/7 buiten zou ik evt een 100 gram of onderdekentje erbij neme n mocht de nacht koud zijn.

Hou er rekening mee dat regendekens zeer slecht ademen, is het warm laat het dan niet om. Dan gaan ze er onder transpireren en worden ze juist ziek..