Mooie foto's van Painted Black?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:18

sigrid1182 schreef:
Nog even iets......

De hengst Officier aangekeurd in Sleen in 1976 maar in 1979 afgekeurd,,(dus zo sterk fokte deze hengst nou ook weer niet.....)afgekeurd op nakomelingen die bij ouder worden niet aansprekender werden , en type en beweging dalen in waardering , na de veulens is de oudere nafok verassend minder, er word meerder malen in het afstammelingen rapport gesproken over te weinig stuwing vanuit de achterhand)

Heeft 332 veulens , later is deze hengst naar denemarken gegaan,( in 1980), in 1988 overleden...

Als ik dan een hengst moest gebruiken met het zo "waardevolle "Officier bloed ging ik geloof ik nog voor Inspekteur...( Darwin x Amor x Officier)

Sigrid


Darwin is te klassiek in type verder geen uitstraling.
En bezit bloed dat we in Pilot ook al hebben zo ook Abgar..
Amor zit te dicht bij
Ons gaat het om, mede lugano-bloed en de adelijke bloedlijnen van Gribaldi en de kracht van Ferro.

Voor ons een combi en optelsom van genen.

Zie verder foto's op deze site.

http://www.legendsfarm.ca/stallions/darwin/ancestry.htm

Citaat:
De hengst Officier aangekeurd in Sleen in 1976 maar in 1979 afgekeurd,,(dus zo sterk fokte deze hengst nou ook weer niet.....)afgekeurd op nakomelingen die bij ouder worden niet aansprekender werden , en type en beweging dalen in waardering , na de veulens is de oudere nafok verassend minder, er word meerder malen in het afstammelingen rapport gesproken over te weinig stuwing vanuit de achterhand


Dit zijn rapporten in een tijd toen het sportregister meen ik ook nog bestond.Een tijd van ook emotie binnen de fokkerij.
Alles wat buitenlands was vloog er haast allemaal uit.
Zo ook Ultimaat (Grande)
Het waren veelal aanparingen om basispaarden o.i.d.
Vandaar dat er later een berg volbloeds ingezet zijn.

Z
Laatst bijgewerkt door ceasario op 25-01-04 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:22

ceasario schreef:
[en de adelijke bloedlijnen van Gribaldi en de kracht van Ferro.

[/quote]



Hehe, eindelijk antwoord op mijn vraag. Al mocht ik die hier niet stellen van Joost Haha!

Maar adelijk van Grib, en kracht van Ferro.......die zie je terug in PB Verward Verward

Ga zo wel brilletje kopen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:28

Pipo"]
[quote="ceasario schreef:
[en de adelijke bloedlijnen van Gribaldi en de kracht van Ferro.

[/quote]


Hehe, eindelijk antwoord op mijn vraag. Al mocht ik die hier niet stellen van Joost Haha!

Maar adelijk van Grib, en kracht van Ferro.......die zie je terug in PB Verward Verward

Ga zo wel brilletje kopen.

Het is voor ons een optelsom van genetisch material en daar geloof je in ja of nee.
Einde voor mij in deze topic . Zoals Joost ook bedoelde.
Daar kunnen we beter over een willekeurige hengst discuseren van
is 1+1 nu werkelijk ieder de helft .

Zie topic.
[FA] De hengst Painted Red.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:37

Bedankt Ceasario! Ik weet nu waarom je kiest voor PB.

Persoonlijk zou ik dat niet doen, maar gelukkig verschillen smaken in dit land.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:40

Pipo schreef:
Bedankt Ceasario! Ik weet nu waarom je kiest voor PB.

Persoonlijk zou ik dat niet doen, maar gelukkig verschillen smaken in dit land.


Daarom kies ik ook niet voor Tong uitsteken
[FA] De hengst Painted Red.
In jouw denken.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:16

ceasario"]
[quote="sigrid1182 schreef:
Dit zijn rapporten in een tijd toen het sportregister meen ik ook nog bestond.Een tijd van ook emotie binnen de fokkerij.
Alles wat buitenlands was vloog er haast allemaal uit.
Zo ook Ultimaat (Grande)
Het waren veelal aanparingen om basispaarden o.i.d.
Vandaar dat er later een berg volbloeds ingezet zijn.



Ik heb een merrie van Nocturn, ik zou dit verhaal ook op kunnen gaan hangen.......het is een gewoon een FEIT dat de hengst Nocturn( zeer mooie afstamming....) niet fokte en zo ook nog andere hengsten....waaronder Officier......


Volgens mij was de omvorming van basis naar rijpaard fokkerij al eerder dan 1975- 1980 , mijn schoonouder hadden toen al lang tractors haha Volgens mij was de omvorming van landbouwpaard naar sportpaard al in de jaren 65......

Of bedoel je iets anders met " aanparingen om basispaarden oid" en " emotie in de fokkerij"?????

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:48

Sjuimpje schreef:
Ja, met de toelichting die ik erbij heb gezet wel ja. Helemaal gezien het feit dat de persoon in de rest van het topic nog niet van zich heeft laten horen.

Het spijt me zeer, maar ik ben niet zo van het type, ik zeik een hengst af als hij niet in mijn straatje past. Vandaar dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik zal wel zien wat PB in de toekomst brengt en vanuit daar trek ik mijn plan.

Toevallig zag ik dat jij zaken die op het forum wat ik modereer quote en dat vind ik persoonlijk een beetje een zwakke instelling.

Sorry Joost, maar ik laat me niet door een of ander amazonetje dat denkt dat ze iets weet, in de zeik zetten, daar pas ik voor.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:02

chantal1 schreef:
[op het forum wat ik modereer .
[/quote]


Heb je je wel eens afgevraagd waarom daar geen mens meer komt Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:05

OP slot, dit topic is heel erg zwaar off-topic en er zijn een hele hoop grote kinderen met elkaar aan het discussieren.

Dank u, dames! Boos!