Geboortecamera zonder wifi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Geboortecamera zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 09:43

Als hulpmiddel bij de geboorte van ons veulen willen we graag gebruik maken van een geboortecamera.
We hebben echter geen wifi op stal, dus we zijn op zoek naar een systeem dat via een kabel werkt.
Ter zijner tijd zullen wij overnachten in onze aanhangwagen die op ongeveer 50m van de stal af staat.
Ik zou het beeld graag projecteren op bv. een laptop.

Het is uiteraard belangrijk dat de camera een goed beeld en nachtzicht heeft.
Extra functies als opnemen en een livestream voor de kijkers thuis zijn leuk, maar niet noodzakelijk.
Gezien het een eenmalige onderneming betreft zijn we op zoek naar een camera voor een leuk prijsje.

Noisy

Re: Geboortecamera zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:04

Je kunt ook kijken voor een nanny-cam, zo'n babyfoon met camera zeg maar. Die hebben ook night vision en vaak een bewegingsmelder erin zitten. Als je even op marktplaats kijkt kom je er zat tegen voor een aardige prijs. Het bereik verschilt een beetje per apparaat maar de meesten kunnen wel tot 200/300m overbruggen.

Ik was aan het overwegen om zo'n ding aan te schaffen aangezien ik ook op stal ga bivakkeren (maar dan in mijn caravan), blijkt dat we nog een camera hebben die ik zo kan plaatsen en op m'n laptop kan aansluiten :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:51

Vorig jaar hadden ze waar mijn merrie's staan nog geen buitengebied modem en dus geen internet. En heb ik een offline netwerk opgezet met 2 IP-camera's. Misschien ook iets voor jou.
Binnen hadden we een router staan, lange kabel (60m) naar de stal en daar een switch, gezien de grote van de schuur met 2 camera's er op aangesloten. Is het in jouw geval één box waar maar één camera op hoeft, kan de camera ook gewoon op de lange kabel en hoeft er geen switch tussen te zitten.
In het woonhuis kon dus alles verbinden met de router. Computer/laptops bekabeld, maar ook telefoons/tablets met het "wifi". Dan heb je dus geen internet, maar kan je wel op locatie kijken op je apparaten.
Vooral op je telefoon vond ik wel handig voor 's nachts vanuit je bed even snel kijken. Nadeel is alleen omdat ze verbonden zijn met een wifi waar geen data overheen komt, dat alle appjes etc. pas binnenkomen als je weer op je 3/4G zit. Iedereen dus geïnformeerd dat ze me voor belangrijke dingen moesten sms-en ;)

Anders zit je vast aan analoge camerasystemen, maar daar heb ik weinig ervaring mee. Ik weet zo niet of die camera's nog hard mee ontwikkeld zijn (en daarbij betaalbaar zijn). Ook zullen die waarschijnlijk op coaxkabels werken en die hebben toch verlies per meter lengte, wat je bij UTP-kabel (ethernet) pas na 100m hebt.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 07:29

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er van de week eens goed voor zitten, want het klinkt allemaal als abracadabra :o

Aniek, heb je dan een internet netwerk die niet over internet gaat? Hoe maken je apparaten dan verbinding?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:10

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:23

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 09:45

Dank! Moet ik voor wifi niet ergens een internetabonnement afsluiten?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:57

Nee hoor, je kunt simpel je eigen wifi netwerkje opzetten wat verder geen internet verbinding heeft.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:43

AndreaB schreef:
Aniek, heb je dan een internet netwerk die niet over internet gaat? Hoe maken je apparaten dan verbinding?

Dan heb je gewoon een netwerk zonder internet. Ik heb gewoon een tp-link router daar staan, die je ook met je modem kan verbinden normaal gesproken. Dat staat hij dan dus niet, waardoor het niet op internet zit, maar hij zend wel gewoon wifi uit waar je mee kan verbinden.