3G Camera op stal, kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

3G Camera op stal, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:01

Hallo,

Mijn merrie is drachtig en nou wil ik een camera ophangen, maar de wifi red het net wel/net niet tot de stal. Dus nu ga ik morgen proberen of ik de camera er op krijg, maar anders wil ik een 3G camera ophangen.

Ik begreep dat de kosten behoorlijk oplopen. Maar aan hoeveel moet ik denken bij ong 3 weken gebruik? Overdag staat ze op de wei, dus dan is ie uit. Maar 's nachts wil ik wel regelmatig kijken, tot gewoon de hele tijd aan laten staan.

pinkie87

Re: 3G Camera op stal, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:09

Kun je geen wifi versterker er tussen hangen??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:21

Ik zou ook een versterker proberen :j
Wij hebben een netgear versterker, echt een fijn ding! Je kan er ook meerdere op elkaar aan sluiten, bv een versterker bij een deur/raam richting de stal en de versterker in de stal dan weer het signaal van de andere versterker laten uitzenden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:33

Die moet je dan in huis in het stopcontact doen toch? Of kan het ook in de stal? Want het is niet mijn huis, heb mijn pony op een pensionstal staan :Y) Ik zou het natuurlijk even kunnen vragen of dat mag als ik het koop, maar als het een heel gedoe is om zo'n ding aan het werk te krijgen, dan vind ik het een beetje moeilijk. Wil niet lastig zijn voor ze :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:11

Gebruik een powerline adapter/homeplug. Stop je in huis in het stopcontact bij de router, en op stal de andere. Met een repeater heb je een verzwakt signaal, en vaak heb je dan een te instabiel signaal voor een camera.
Zelf werken wij hier ook mee. Het is plug en play, en staleigenaar heeft er geen problemen mee als we die in huis erin pluggen. Hij heeft er geen last van.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:14

Zeg je nou Neonlight, dat als je thuis iets in het stopcontact doet bij de router, je op stal (kilometers verderop) een 'geval' wat met het 'geval' thuis "communiceert", in het stopcontact steekt, je daarmee live camerebeeld kan creëren thuis? Dat klinkt onwijs handig, daar hoor ik graag meer over!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:17

Nee, je begrijpt me verkeerd, want het moet wel over hetzelfde stroomnetwerk gaan. :) Je moet hem dus bij de router op stal inpluggen en niet bij je router thuis.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:46

Lastig...
Een 3g camera kan qua kosten aardig oplopen inderdaad. Het zou een optie kunnen zijn, dat de camera alleen bij beweging zich meldt en dat je vervolgens naar de beelden gaat kijken. maar goed, ik vrees dat paard-lief niet stil blijft staan tot de bevalling...
Een wifi versterker zou op locatie kunnen helpen, maar die moet op een plek in het stopcontact geplaatst worden waar het wifi-signaal nog acceptabel is. Van die plek wordt er een nieuw signaal uitgezonden waardoor het bereik vergroot wordt. Maar dan heb je nog niet zomaar beeld van de camera op een andere locatie!
De zgn homeplug of powerline adapter werkt inderdaad via het stroomnet, maar alleen als de 2 adapters op dezelfde fase zijn aangesloten van de huisaansluiting. Dit werkt dus niet tussen bijvoorbeeld jouw huis en dat van de buren. Maar je zou wel een stukje kunnen overbruggen tussen huis en bijbehorende stal. Mist op dezelfde fase dus...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:55

Of heb je niet ergens een oude smartphone liggen?
Ik heb een app die AVS of AtHome heet, daarmee kun je verbinding maken met een andere smartphone en live beelden bekijken, en je krijgt een berichtje als er beweging is en kan instellen dat er iets wordt opgenomen. Met een goedkoop abonnement of een prepaid kaartje kun je dan internetverbinding maken. Niet ideaal, maar voor een korte tijd misschien een prima oplossing.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:19

8nnemiek schreef:
Ik heb een app die AVS of AtHome heet, daarmee kun je verbinding maken met een andere smartphone en live beelden bekijken, en je krijgt een berichtje als er beweging is en kan instellen dat er iets wordt opgenomen. Met een goedkoop abonnement of een prepaid kaartje kun je dan internetverbinding maken. Niet ideaal, maar voor een korte tijd misschien een prima oplossing.

Kan dit ook via wifi? Ben echt een leek met telefonische apparatuur en wil graag een camara op stal maar ik heb wel wifi daar.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:28

Ik ga het ook met een smartphone doen. Via Robin Mobile heb je voor 39,95 onbeperkt internet en het is per maand opzegbaar. Dus je zit niet gelijk vast aan een langdurend abonnement.

Van de week krijg ik mijn nieuwe smartphone, dus dan stel ik mijn oude in als camera

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 00:40

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga doen, maar heb vanavond wel een 3G camera gekocht voor de zekerheid. Staat op 2 site's te koop momenteel, voor 350 en 450 euro en ik mocht hem hebben voor 50 euro *\o/*

Dat via Robin Mobile zou wel ideaal zijn. Is dat onbeperkt dan ook écht onbeperkt? Want volgens mij hoorde ik wel eens dat daar dan toch nog wel een grens aan zat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 06:01

@speedfiets, dat werkt ook met wifi :j

Zo daphne, dat is niet duur! Tweedehands?
Onbeperkt internet, zou je dat echt nodig hebben? Via mobiel streamen valt heel erg mee qua dataverbruik als je niet 24/7 streamt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:20

Ja, maar het jammer zijn als je op een gegeven moment je data op hebt.
En vooral omdat Robin mobile per maand opzegbaar is. Als je het maar een maand gebruikt ben je maar 4 tientjes kwijt.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:41

Ik had een babyfoon camera opgehangen bij de stal. Bereik van de ontvanger was 50 meter. Ik sliep in een caravan bij stal, dus toen werkte het prima, maar nu is het misschien nog wel erg koud om 3 weken in een caravan te slapen.

Meisje uit mijn klas heeft een cat cam. Ik kan straks eens navragen wat ze precies heeft, of ben je al uit je keuze voor de 3G camera?

In ieder geval succes de komende tijd, het veulen komt er al bijna aan toch?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 12:57

Robin Mobile gaat hem niet worden... Kaartje mag niet gebruikt worden in een camera -O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:05

Daphne__ schreef:
Robin Mobile gaat hem niet worden... Kaartje mag niet gebruikt worden in een camera -O-

oh dat is jammer. Ik ga hem wel in een telefoon gebruiken en dan met een camera app

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 14:18

8nnemiek schreef:
@speedfiets, dat werkt ook met wifi :j

Zo daphne, dat is niet duur! Tweedehands?
Onbeperkt internet, zou je dat echt nodig hebben? Via mobiel streamen valt heel erg mee qua dataverbruik als je niet 24/7 streamt.

Ja, 2e hands, via marktplaats! Doos zit er nog bij, nog helemaal perfect. Super blij mee :D

Ik heb geen idee hoeveel ik nodig ga hebben. Denk dat ik maar gewoon een prepaid kaartje neem en er 50 euro beltegoed op zet en dan een dag proberen en daarna kijken hoeveel er nog over is. Hoop dat ze braaf op de uitgerekende dag gaat bevallen :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 14:19

Myrth97 schreef:
Ik had een babyfoon camera opgehangen bij de stal. Bereik van de ontvanger was 50 meter. Ik sliep in een caravan bij stal, dus toen werkte het prima, maar nu is het misschien nog wel erg koud om 3 weken in een caravan te slapen.

Meisje uit mijn klas heeft een cat cam. Ik kan straks eens navragen wat ze precies heeft, of ben je al uit je keuze voor de 3G camera?

In ieder geval succes de komende tijd, het veulen komt er al bijna aan toch?

Zou heel fijn zijn als je het nog na wilt vragen!
Ze is 5 maart uitgerekend, dus nog minder dan een maand :D

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:28

Ze wist het niet, gewoon van de mediamarkt zei ze...

Komt echt al in de buurt, leuk!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 00:19

Ah dat is jammer, maar bedankt voor het vragen!

Ik ga zaterdag even een prepaid kaartje kopen met 10 euro btg en dan laat ik de camera gewoon even een nachtje aan staan. Beste test om te kijken wat het per dag kost als ik hem volop gebruik :Y) Geboortemelder kost me 50 euro per week en dan nog de kans op valse meldingen of geen meldingen.. Nou, dan stop ik dat geld liever in beltegoed en ga ik gewoon zelf de hele nacht kijken. Woon een stukje van stal, maar heb afgesproken dat als ik zie op de camera dat ze begint, ik de stalhouder bel en die controleert of alles goed gaat. Hoef ik me daar geen zorgen om te maken onderweg naar stal. Echt top stalhouders +:)+

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:09

Daphne__ schreef:
Ah dat is jammer, maar bedankt voor het vragen!

Ik ga zaterdag even een prepaid kaartje kopen met 10 euro btg en dan laat ik de camera gewoon even een nachtje aan staan. Beste test om te kijken wat het per dag kost als ik hem volop gebruik :Y) Geboortemelder kost me 50 euro per week en dan nog de kans op valse meldingen of geen meldingen.. Nou, dan stop ik dat geld liever in beltegoed en ga ik gewoon zelf de hele nacht kijken. Woon een stukje van stal, maar heb afgesproken dat als ik zie op de camera dat ze begint, ik de stalhouder bel en die controleert of alles goed gaat. Hoef ik me daar geen zorgen om te maken onderweg naar stal. Echt top stalhouders +:)+

Ik ben wel benieuwd wat eruit komt :j
Ik wil ook een camera op stal (heb ook 2 drachtige merries) alleen weet ik niet zo goed waar ik m'n zoektocht moet beginnen :')

Laat je weten hoeveel hij verbruikt van dat 10tje? Hihi.

Fokker543321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:57

Zelfde dillemma.. Je hebt ze ook die zogenaamd bekabeld gaan via het stroomnetwerk ongeacht het aantal groepen. Wel bij het zelfde huishouden blijven, op stal in het stopcontact steek je de camera en waar het internet signaal in het huis de router in kan zet je het kastje weg. Kan je mooi op afstand ook thuis kijken via je gsm. Eventueel wanneer je ergens zit zonder internet aansluiting kan je er een 4g router op zetten die fungeert als router. Zo heb je met een extra simkaart nog steeds de mogelijkheid om overal ter wereld te kijken wat je paard op stal doet. Wel duur, maar misschien een idee?

https://www.bewakingscamera.nl

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:27

Zie dit topic nu pas. Ik heb ook een 3G camera gekocht en heb me laten vertellen dat ik met 30 euro beltegoed 1,5 uur achter elkaar kan kijken. Nu heb ik een birth alarm en camera, dus gaat mijn birth alarm af dan zet ik de camera aan :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:33

8nnemiek schreef:

Gedownload en dit werkt inderdaad! :oo

Ik wil het op deze manier een tijdje gaan proberen, roep al jaren dat ik camera bij de paarden wil. Op deze manier zou ik het een paar weken kunnen proberen, dat sowieso.

Vriendlief merkt echter heel terecht op dat hij het niet zo'n tof idee vind, zo'n oude telefoon die warm hangt te worden onder de hooizolder. :o
Wat is jouw ervaring daarmee, word hij warm?