Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
een Westfaler
) hoor. En als ze nou ook nog lief en betrouwbaar zijn dan is het helemaal goed.

Maris schreef:Hoi,
Zo maar een vraag, eigenlijk omdat ik de huidige KWPN-ers erg ril vind ( misschien gelderse uitgezonderd ?). Vandaar dat ik eens bij andere rassen aan het kijken ben, gewoon voor wat koelere paarden.
Ik begreep dat ze in Duitsland meer op ( rustig) karakter fokken ? Maar ik weet dus amper wat van duitse rassen. Wie kan er meer over vertellen ?
Misschien is er al een topic over, maar ik kan het zo niet vinden ?!
- Oldenburgers zijn wat steviger gebouwde paarden met veel front ?? Groot ?
- En Holsteiners ? richting springen gefokt ?
- Trakheners ( meer richting volbloed ??? ) Slanker gebouwd. Qua karakter ?
- Hannoveraan
En hoe kom je aan een duits paard ? Moet je daarvoor echt naar Duitsland, of lopen er genoeg in Nederland ?
. Geen voorbeenspektakel, maar wel een super basisconditie en knetterhard op de benen. In die 16 jaar nooit een pas kreupel gelopen en nooit ziek geweest.
carika schreef:[ [url=m/StH3bP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/apdjXn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een oldenburger merrie waar ik juist veel "bloed" in terug zie zowel in karakter als ook uiterlijk.
Het verschild dus net zoals bij kwpn'ers omdat de stamboeken vaak ook hengsten van andere stamboeken goedkeuren.
Haar heb ik trouwens gekocht in Duitsland en toen ik ging verhuizen naar NL is zij mee verhuisd.