Ik hoop dat dit de bedoeling is want ik ben echt een groentje... Als iemand fool-proof bokt tips heeft voor mij, laat maar lopen!
Zou graag ook hier mijn twee knappe Clydesdale mannen even voorstellen.
Het hele verhaal verschijnt binnenkort in de Gentle Giant News (jeeej!) en zal ik daarna ook hier plaatsen als blijkt dat ik het juist gedaan heb
.14/12/2014
Dexter
Volledige naam: Garff Glashtyn
Geboortedatum: 16/03/2008
Geboorteplaats: Isle of Man, Schotland
Kleur: Light bay
Kenmerken: brede bles, vier witte sokken
De Glashtyn was een mythisch wezen in de geschiedenis van the Isle of Man. Het was een schepsel, half man, half paard, dat mooie vrouwen verleidde en mee lokte in de zee. Zijn roepnaam is veranderd naar Dexter ergens tussen zijn eerste en derde levensjaar, dit weet ik niet helemaal precies. Dexter heeft nogal wat verschillende eigenaren gehad. Ik vond het echt geen mooie naam en heb de hele tijd maar zitten denken over een nieuwe naam! Maar tegen de tijd dat hij dan bij mij thuis arriveerde was ik al zo gewend aan zijn naam en heb ik hem gewoon gehouden
Dit is Dexter toen ik hem in Manchester ging bekijken:

Hij kwam dus bij mij op 14 december 2014, een mistige zondagmorgen, omstreeks 11u00. Een grote grijze vrachtwagen reed de oprit op en daar was hij dan eindelijk
Dit is Dexter bij aankomst.

Toen ik hem kocht was Dexter zadelmak. Punt. Hij was eeeeerrrrggg braaf en zadelmak, hij kende stap draf en galop maar was niet doorgereden. We zijn nu twee jaar verder en hij is nog steeds hetzelfde
Mijn rots in de branding, door en door braaf, hartje van goud, lekker eigenwijs en liever op zichzelf maar op zijn eigen manier toch lief en aanhankelijk.Hij loopt nu voor de koets, dit doet hij erg graag! We zijn twee keer naar zee geweest, hij heeft een optreden van ons showteam mee mogen doen, we zijn samen naar de Shire Show geweest en hebben ons mannetje kunnen staan tussen al die Shires
.Dit zijn foto's van aan zee, het eerste optreden en van op de keuring.

Duke's verhaal volgt snel!

Hij is veel fotogenieker dan Dexter! Dexter heeft op 90% van de foto's zijn tong uitgestoken of zijn oren plat gelegd. Zucht.