Elisa2 schreef:Persoonlijk zie ik dus graag een paard waarbij de rug, achterhand en de stand van het achterbeen op een goede manier gevormd zijn waardoor ze het bekken kunnen kantelen. En zie ik graag dat de passen tussen voor en achterbeen gelijk zijn..of dat achter een kleinere pas maakt dan de voorbenen. Maar niet andersom {achterbenen maken een grotere pas dan de voorbenen}
Mijn huidige Haf heeft dus juist het tegenovergestelde! Nu doe ik geen topsport
, maar man wat zit zijn eigen lichaam hem soms in de weg zeg!
Hij heeft een korte, brede nek, stand van achterbenen is veel te stijl, want de lenge van de achter benen klopt gewoon niet ten opzichte van de voorbenen. Waardoor hij niet goed onder kan treden en alles op de voorhand terecht komt. This net een bulldog... Mega breed aan de voorkan, kort nekje en die achterbeentjes komen er maar een beetje achter aan. Niet fijn voor het paard zelf lijkt me. Maar goed het zij zo, this een ruin dus kan zijn vervelende bouw ook niet doorgeven. Ik maak in ieder geval het beste er van met hem op zijn manier en dat is prima. Ik probeer die achterhand in ieder geval wel een stuk sterker te krijgen. En dat is al in 5 maanden tijd enorm verbeterd! Waardoor hij nu zonder taktfouten kan draven.
Maar als het even kan zou ik inderdaad er voor zorgen dat paarden er niet zo uit komen te zien. Heeft een paard niks aan.