Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) black en buckskin (ook weer een verdunningskleur
). En met een bay hengst is de kans op buckskin en bay groter dan bij een zwarte hengst. Maar het ligt er ook nog aan of de merrie agouti draagt ja of nee. Veranderd je kleurkans ook weer. Jette schreef:Als je er een bruine/zwarte/vos hengst bij zoekt heb je 25% kans op een verdunning. Bij een palomino/valk/smokey black 75% en bij een dubbele verdunning 100%.
De kleinste kans heb je dus met een zwart/bruin/voskleurig dier. Maar dan is er altijd nog 25% kans en die zal ook niet kleiner worden.
NatasjavE schreef:Geen idee of er bij de Quarters veel keuze is in hengsten met cremegen maar ik zou vooral adviseren om eerst op afstamming, exterieur, beweging, prestatie en gezondheid de hengst te selecteren. (En dan is gezondheid en exterieur echt het aller belangrijkste)
Kleur is een leuke extra bijkomstigheid.
Of je moest idd al bij de hengst op visite. Wat soms wat lastig was als ze aan de andere kant van Dld stonden. Maar dingen als beweging is dus in de QPA fokkerij ook een erg ondergeschoven punt.
gooi ze maar.
- maar ik kan ook goed begrijpen dat mensen het niet graag zien .rina schreef:NatasjavE schreef:Geen idee of er bij de Quarters veel keuze is in hengsten met cremegen maar ik zou vooral adviseren om eerst op afstamming, exterieur, beweging, prestatie en gezondheid de hengst te selecteren. (En dan is gezondheid en exterieur echt het aller belangrijkste)
Kleur is een leuke extra bijkomstigheid.
Grinnik en op die manier werkt de westernfokkerij dus niet. Er bestaan geen keuringen voor de Quarters, Paints en Appaloosa's. De gehele fok is op basis van prestatie en marktwerking. De betere hengsten krijgen in hun visie de meeste merries. Wat dus helemaal niks zegt over het exterieur en interieur van de hengst.
j
Het zal daar mss werken, al geloof ik ook daar niet in, maar hier in Europa werkt het gewoon echt niet. Hoe het overigens in Australie werkt (want ik zag later pas dat de TS daar zit
) durf ik niet echt wat van te zeggen.