Hengst gezocht voor Hinault merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_janss

Hengst gezocht voor Hinault merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 17:31

hoooii :)
ik ben van plan mijn merrie te laten dekken. Haar vader is de bekende hengst Hinault en haar moeder zelf was een m-dressuur en m-springer zonder bijzondere afstamming.
Zelf heeft ze z gesprongen en ik wil graag een veulen dat ik uiteindelijk zelf kan uitbrengen in het springen, het liefst ook in de hogere klassen! de merrie heeft heel veel bloed.

Als hengst wil ik het liefst een goede springer die mooie hoofdjes geeft en zelf langgelijnd is.
ook vind ik karakter heel belangrijk: het moet geen 'vervelend' beestje worden maar een schat in de omgang.
de verbeterpunten bij de merrie zijn vooral haar draf en galop. De draf is iets kort en de galop zit vrij oncomfortabel.
Ook mag de lengte iets meer: de merrie is 165cm en ik wil graag een paardje rond de 170cm
Ik hoop dat jullie iets weten voor mijn knapperd!

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hengst gezocht voor Hinault merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:52

Ze komt wel uit een leuke moederlijn :)
Ik zie dat ze in 2008 op de stamboekkeuring in Twello is geweest en daar niet zo best heeft gescoord. Weet je ook waarom dat was?
Zo te lezen ben je vooral op zoek naar een goede allrounder in de springrichting?

x_janss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 18:02

ik heb eerlijk gezegd geen idee Cayenne, ik heb haar pas 3 jaar en weet vrijwel niks over haar verleden op 1 foto na..
en inderdaad, het liefst een allrounder die aardig dressuurmatig te rijden is, maar waarbij het springen er zeker bovenuit 'springt' :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:37

Wat is precies de moederLijn?

Ik weet niet precies met wat voor hengst je wilt dekken, maar ik laat formidable even zien.

Formidable is nrps ggk en was verichtingskampioen. Kan zeer goed lopen en spring ook fijn. Uit de moederLijn komen verschillende goede springpaarden en ook de kwpn ggk hengst Solitair.

Formidable heeft op mijn merrie aardig vergroot.

Formidable is een Florett AS (grand prix dressuur) x Ulster x Abgar xx Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 02:59

AM_horses, het is niet de bedoeling om hier je eigen hengst, aan te bieden.
daar is de bokt markt voor :) :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 06:51

Ketaki schreef:

Dat doet marjolein anders ook altijd en als zij vind dat het deze merrie verbeterd waarom niet?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:48

Ik heb een Van Gogh x Narcos II, misschien leuk om even te bekijken wat je (niet) wilt? Veelzijdigheid, verbetering vd galop en draf en springvermogen zitten wel goed. Langgelijnd en groot echter niet. Het karakter vind ik heel persoonlijk, mijn paard is ohz heel voorwaarts meedenkend maar wel een eigenwijs portret soms. Ernaast is het echt een lief, energiek ding. Ik vind dit een goed sportkarakter, maar dat is persoonlijk. Veel succes met je keuze!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:09

Ketaki schreef:

Waarom zou dat niet mogen als de hengst erg geschikt is voor de merrie? Dan mag iemand die zelf hengsten heeft nooit (adequaat) op een topic als dit reageren? Dat is bedenkelijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:14

Ketaki schreef:
Dan doen heel wat meer bokkers, binnen bepaalde rassen meer dan bij anderen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:40

Ik zeg alleen dat het een optie kan zijn. De keuze is altijd aan de eigenaar zelf.

Ik weet niet wat de merrie lijn is. Dus moeilijk om zo een hengst uit te kiezen. Ik heb ook meerdere van gogh's gezien waren heel allround maar niet altijd groot.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:25

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:28

Jammer dat ze de merrie niet iets langer door hebben gereden in het Z, dan was ze nu sport geweest.

Chapeau TN zou wel mooi kunnen passen op deze merrie?
Mooi model, voor springpaard makkelijk draven en abnormale gallop. Springt bijzonder goed en scoort ook steeds hoog in de jonge paarden rubrieken.

Andere hengst die mooi aan zou kunnen sluiten is Starpower TN, iets minder bloed en zal de draf misschien niet verbeteren, maar kan zeker maat, model, gallop en vermogen toevoegen.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:31

De moederlijn is klein waar men met grote en, voor wat betreft Hinault iig, vergrotende Hengsten steeds een paar cm erbij heeft gekregen. Maar dit is wel iets om rekening mee te houden. Van hengsten waarvan nog niks bekend is, is die vergrotende factor een risico. De moederlijn van de hengst speelt daarbij vaak een rol. Blijft er nog heel veel te kiezen over. Persoonlijk zou ik niet teveel volbloed willen toevoegen bij deze merrie.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:28

Ketaki schreef:

idd, de enige reacties van deze bokker ziis reclame voor deze hengst