Haflingerhengst die groot fokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaraPluis

Haflingerhengst die groot fokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 14:50

Beste allemaal,

Om te beginnen heb ik zelf geen merrie, maar ik ben opzoek naar nakomelingen van een grote hengst.

Ik ben zelf vrij groot (1.75), toch zou ik graag een haflinger kopen. Ik heb gezien dat er haflingers van boven de 1.60 bestaan en ik zou graag weten wie de vader en misschien zelfs de fokker van deze paarden is.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Lara

petraaken

Re: Haflingerhengst die groot fokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:21

F-AM --> HA. Aangezien hier de kenners en liefhebbers zitten van dit ras zal je hier de meeste antwoorden krijgen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:27

Kijk eens bij de hengsten van de Kymmelshof in Groningen. Die hebben over het algemeen grotere hengsten. Of ze groot fokken weet ik zo niet, maar ikzelf heb een merrie van Wirbel van zo'n 1,50m, terwijl haar moeder maar rond de 1,43m is :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:32

Weet niet waar je weg komt maar ik weet bij mij in de buurt nog wel een 2.5 jarige ruin.
Nakomeling van Natino.
Hij meet nu rond de 1.54.

Trouwens, zo heel groot ben je niet.
ik ben zelf 1.69 en mijn haf is 1.44 :D

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:40

Ik ken er nu eentje van 3 die 1.65 al haalt. Moet alleen even navragen wat daarvan de vader is. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:51

Goede voeding aan de merrie en daardoor flinke melkgift, plus goede voeding en veel beweging bij het opgroeien zijn verder wel belangrijke factoren anders kunnen ze genetisch nog zo groot moeten worden, als de omstandigheden niet ideaal zijn, blijft hij klein.

Verder moet je je niet verkijken op grootte. Breedte is meer van belang als je lang bent.
Een paard kan wel hoge benen hebben, maar als er een rank lichaam boven zit kom je nog met je voeten bij zijn knieën, terwijl als een paard korte benen heeft, maar een breed lichaam, je kans hebt dat je er niet eens onder vandaan komt.
Dus kijk naar massa (omvang) en niet naar schofthoogte.

LaraPluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 17:17

Ik woon bij eindhoven, bedankt voor alle reactie! Ik heb extreem lange benen, maar vind een grote haf gewoon mooi. Ik weet dat een kleine niet erg is maar ik wil een mooi wedstrijdpaard kopen en dan vind ik een grote mooier.