Ik heb de merrie mee naar huis genomen omdat ik een maatje zocht voor mijn andere shetlander, die licht bevangen en te zwaar is, dus ze zouden dan mooi samen op een dieet kunnen en elkaar gezelschap kunnen houden.
Nu ik ze steeds zo samen zie lopen heb krijg ik toch een beetje het idee dat de buik van de nieuweling anders is van vorm dan die van mijn oude shetlander. Ze heeft natuurlijk een hele dikke wintervacht dus dat kan ook vertekenen. Ik ben op internet aan het speuren geweest en lees daar toch wel verhalen dat jaarlinghengstjes wel degelijk kunnen dekken. Ik begin onderhand wat te twijfelen over dit geval. Als het toch zo mocht zijn, dan is het gewoon welkom, zo niet, dan even prima.
Mocht ze wel dragend zijn, dan is het voor volgend voorjaar, dus dan hebben we nog even te gaan. Ik weet dat jullie er ook geen antwoord op kunnen geven, en dat uiteindelijk de DA dat kan gaan vertellen, maar ik wou toch graag even mijn verhaal hier delen en misschien dat meer mensen ervaring hebben met dekkingen van jaarling hengsten? Ik ga nu niet a la moment de DA inschakelen, wat is gebeurd, is gebeurd en daar verander ik toch niks meer aan, maar als hij hier moet zijn voor iets anders, dan laat ik haar zeker even bekijken door hem.
Foto van vandaag:

2 weken geleden:

Ter vergelijking, mijn andere, echt te dikke, shetlander:

ik zie duidelijk een zwangerschapsbuikje.
Ziet er uit als een drachtige pony