Met een stermerrie naar de stb keuring?

Moderators: Apple, Nicole288, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Quir

Met een stermerrie naar de stb keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 23:29

Ik ben het boekje van het kwpn (selecteren om te presteren) aan t lezen. Met daarnaast een stand foto van mijn merrie met haar scores van haar stamboek opnamen in 2007. Toen er ineens een vraag in mij op kwam.

Deze scores worden gedaan aan de hand van het gemiddelde van de kwpn populatie. Mijn merrie is in 2007 naar de keuring geweest, dus alweer bijna 10 jaar geleden. Ergens lijkt het mij heel interessant om te kijken waar ze nu gescoord zou worden ten opzichten van de huidige gemiddelde kwpn populatie.

Mijn merrie is echter ster/v.keur/PROK (en gaat nu uitgebracht worden in de sport voor het sport predicaat en wordt ze hopelijk dus ook keur/elite). Kan je met een ster/v.keur (misschien tegen die tijd keur/elite) merrie naar de stamboek keuring? Puur alleen voor de score hoe ze nu dus zou score op de onder- en bovenbalk? Zal het gescoord worden zoals het nu is of zullen ze toch wat terug pakken op de scores van haar als 3-jarige in 2007?

Begrijp natuurlijk dat het geen toegevoegde waarde heeft (neem ook aan dat ze haar predicaten niet kwijt zal raken := ), maar het lijkt me wel reuze interessant eigenlijk. Als het ├╝berhaupt mogelijk is...

Jag vill, jag kan, jag ska

If you can dream it, you can do it.

Libera

Re: Met een stermerrie naar de stb keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:35

Predikaten zal ze niet kwijt raken, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze de score voor exterieur aanpassen?

Mijn merrie is vl ster (word ster na het sport predikaat te behalen) en ik wil eigenlijk op latere leeftijd ook nog wel een keer naar de keuring, maar dan alleen als het mogelijk is om die exterieur punten te verbeteren...

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 23:47

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ook voor de punten voor beweging, of die aangepast worden als ze andere cijfers haalt. Als je ├╝berhaupt met een ster/v.keur/keur/elite merrie naar de stb keuring mag.

Ze had nu 75 exterieur en 75 beweging (s: 80, d: 80, g: 65 en h: 80) galop kan ze hogere cijfers voor halen als ze niet te gespannen is.

Jag vill, jag kan, jag ska

If you can dream it, you can do it.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie