Fennadev schreef:Je kunt ook prima eentje eerst mee nemen voor een wandeling van 5 minuten en dan de ander, wennen ze meteen ook eraan dat hun vriendje wel eens weg is (en als ze dan al eens gaan gillen is dit niet erg, doen de mijnen ook). Bouw het wandelen buiten de wei trouwens wel op, dus eerst 5 minuten gewoon scheiden (wel in het zicht natuurlijk) en als de ander rustig door gaat met grazen of wat dan ook, heel even met de pony buiten het zicht. Ik zou niet met ze tegelijk gaan wandelen, omdat ik vermoed dat dit twee grote shetlanders zijn en die kunnen beresterk worden en dan sta daar dan als ze al eens besluiten om stout te doen. Verder kun je ze gaan beleren voor de kar in overleg met de eigenaren. Verder kun je vrijheidsdressuur gaan doen in overleg met de eigenaren.
Bedankt voor de tips!
Ik zal ze vandaag eens vijf minuutjes uit elkaar halen, kijken hoe ze daar op reageren
De eigenaresse heeft inderdaad met de vorige verzorgster wel eens gehad dat ze werd mee gesleurd, gelukkig wel alles goedgekomen, maar dat is dus de reden dat ze niet met z'n tweeen weg mogen....
Ik kan als ik wat verder ben ook wel eens kijken hoe ze op lange lijnen en vrijheidsdressuur reageren!