Stoere Frederiksborger merrie Merværdi's Sterre 3 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Stoere Frederiksborger merrie Merværdi's Sterre 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 10:11

Hallo Allemaal,

Op woensdag 16 augustus heb ik een fotoshoot gedaan met ons zelf gefokte Frederiksborger veulen en wil het resultaat graag met jullie delen.

Sterre is geboren op 22 mei 2016. Ze is een nakomeling van mijn merrie Moravita's Duette en de vader is de goedgekeurde palomino dekhengst Moravita's Symfonie.

Sterre is een heerlijk dapper en mensgericht veulen. Het heerlijke karakter van de Frederiksborger zie je duidelijk in haar terug. Van oudsher werd de Frederiksborger gebruikt als oorlogspaard, ze moesten dus stoer en werkwillig zijn, maar ook elegant zodat de koningen met hun paarden konden pronken.

Genoeg gekletst, hierbij de prachtige foto's gemaakt door Lisa van Vlaanderen fotografie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met haar moeder
Afbeelding

Ik ben super blij met deze gave foto's.

We hebben Duette gekocht om een kleine Frederiksborger fokkerij op te zetten, omdat we graag willen dat dit gave ras behouden blijft en er meer mensen van hun geweldige karakter en prestaties kunnen genieten. Bij een geschikte match is Sterre dan ook te koop.

Muronia

Re: Stoere Frederiksborger merrie Merværdi's Sterre 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:14

Wat een ontzettend gaaf veulen is dit zeg! Ik ga eens meer lezen over dit ras, interessant!

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:16

Wat een plaatje al! Die groeit vast uit tot een blikvanger.

Ik rijd op dit moment ook een frederiksborger, heel stabiel dier, soms wat te slim. Want als je 2 x op een plek dezelfde oefening doet, begint hij de 3de keer alvast zelf :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:18

Gaaf! Aansprekend veulen!
Interesse vraag; ik vind hun hoofden wat groot (lomp) ogen, is dat ook typerend voor dit ras?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:27

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:30

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 10:33

Bedankt voor jullie leuke reacties!

De grootte van de hoofden zelf valt vaak eigenlijk reuze mee. Mijn merrie heeft bijvoorbeeld een cob halster wat op het kleinst moet omdat het anders veel te groot is. Ook mijn Frederiksborger ruinen hebben een cob halster. Sterre past sinds een week of 3 het veulenhalster van Harry's Horse wat ik speciaal voor haar gekocht had, dat was eerder veel te groot :).

Wat je vooral ziet bij de Frederiksborger is een ronde kaaklijn en soms een wat convexe neuslijn, waardoor hun hoofd er wat groter/grover uitziet. Zelf vind ik het prachtige barokke paarden, maar je moet er wel van houden natuurlijk :).

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:28

Wat een ontzettend stoer veulen <3 Hoe groot wordt ze ongeveer?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 18:40

SergeantRoos schreef:
Wat een ontzettend stoer veulen <3 Hoe groot wordt ze ongeveer?

Dank je :o !!

We verwachten dat ze tussen de 1.60 en 1.65 uit zal komen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:45

Jaaa stoere Sterre. Uiteraard kan ik niet anders dan haar geweldig vinden!! <3 <3

Hier hebben alle Frederiksborgers ook een prachtige ronde kaak en de meesten een "roman nose".
Met als maat van het halster ook vaak een cob hihi.

Ik vind het zelf erg mooi. *\o/* *\o/*
Maar t mooist vind ik toch echt het karakter van dit ras. Stoer, dapper, braaf en heel erg gericht op de mens. Genieten!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 11:22

Ik weet mijn eerste kennismaking met het ras nog zo goed Tjinta. Ben nog steeds ontzettend blij dat ik bij jullie mooie fokkerij kennis heb mogen maken met het ras en dat jullie het bijzondere veulentje Honestas Sæby aan mij hebben willen verkopen. Zoals je weet ben ik zielsgelukkig met hem.

Vanuit daar is de passie en liefde voor het ras verder gegroeid en is onze kleinschalige fokkerij ontstaan. Ik vind de Frederiksborgers mooie paarden, maar het allermeest waardeer ik hun geweldige karakter. Het zijn geweldige paarden om mee te werken, heel veelzijdig en staan ook zeker hun mannetje/vrouwtje in de ring <3

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:27

Oh! Wat een knappe dame is het aan het worden! Mams mag er ook zeker zijn <3

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:35

Je hebt haar te koop staan?:

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:20

<3 knap kopje

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:31

Mooi veulen en moeder.
Vind het een erg aansprekend ras.
Hoop dat het je lukt een fokkerij op te zetten. Hou dit ras in mijn achterhoofd voor over hopelijk nog een jaar of 20.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 18:20

x_Fadigho schreef:
Je hebt haar te koop staan?:

Ja, we hebben haar inderdaad te koop staan (zie voor meer info: http://link.marktplaats.nl/m1085318135).

We kunnen helaas niet alles zelf houden. Daarnaast is één van onze doelstellingen dat het ras breder bekend wordt en meer mensen van zo'n fijn paard kunnen genieten, dus dan is verkopen wel nodig.

Uiteraard ga ik haar straks wel missen als ze verkocht wordt, want ze is super leuk en erg mensgericht. Haar lieve knuffels zal ik zeker missen.

Thnx BlackHallows :)!

Dank je Nuscaniels, leuk dat je ook interesse hebt in het ras. Als je er meer over wil weten of nog vragen hebt, dan mag je me natuurlijk altijd een berichtje sturen. Vertel graag over het ras en onze paarden.

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:24

Wat is de wereld klein! Had nu pas in de gaten dat het jou veulen was :o Zit er de laatste dagen elke x naar te kijken op mp :') vind dat snoetje zo onwijs ondeugend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:29

Wat een geweldig ras is het toch ook, en jouw Sterre is ook wel een prachtig voorbeeld ervan zeg! Mooie foto's ook :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 20:36

BlackHallows schreef:
Wat is de wereld klein! Had nu pas in de gaten dat het jou veulen was :o Zit er de laatste dagen elke x naar te kijken op mp :') vind dat snoetje zo onwijs ondeugend :D

Wat toevallig ! Uiteraard ben je altijd welkom om in real life kennis te komen maken met haar ;).

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:50

JustLizz schreef:
BlackHallows schreef:

Wat toevallig ! Uiteraard ben je altijd welkom om in real life kennis te komen maken met haar ;).

Zou het heel graag willen, alleen kwa stalling is het (nu) nog niet mogelijk :(