Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NatasjavE schreef:Wordt de merrie dan gedekt met een hengst van jullie keuze of heeft de eigenaar nog inspraak in.
(Ik ga er van uit dat de kosten voor de eigenaar zijn....dan wil je geen hengst die je niet kan gebruiken in je stam, vandaar....)
NatasjavE schreef:Lijkt mij een interessant project. Was alleen niet van plan te dekken.
Heb wel een merrie waar je echt alle kanten mee op kan. Zou dus wel voor een schoolproject een interessante zijn.
Succes,...lijkt me een erg leuke opdracht.
MyrtheAa schreef:Memere schreef:Maar dan kun je toch beter op zoek gaan naar een merriehouder die een hengst naar eigen keuze laat dekken/insemineren?
Kent u een eventuele merriehouder waar ik terecht kan?
Het klinkt erg interessant.
janderegelaa schreef:Je kunt het ook omdraaien. De issue is namelijk of jouw voorspelling uitkomt. Dan kun je ook net zo goed een fokker vragen om de gegevens van de merrie en de gegevens van de hengst die gebruikt wordt en war de verwachting van de fokker is. Aan de hand van het scoringsformulier zou je dan een voorspelling kunnen doen en kunnen kijken of het klopt als het veulen er is. Het scoringsformulier is alleen niet leidend. Anders zouden we allemaal toppaarden fokken. Het is een hulpje meer niet. Er zit immers een hele moederlijn achter.
fokfanaat schreef:wat mis ik dan?
MyrtheAa schreef:Wij gaan opzoek naar een geschikte hengst (Niet van de school zelf).
Uiteindelijk kom ik dan samen met de eigenaar tot 1 hengst waar de eigenaar de merrie mee wil laten insemineren. De eigenaar heeft het uiteindelijke woord over welke hengst het word.
( Er wordt rekening gehouden met stamboeken etc.)
Jester_ schreef:Maar er zijn hier op bokt zat mensen die advies vragen, waarom dan niet iemand helpen met een opdracht en dus samen een hengst bedenken?
fokfanaat schreef:Ja maar als de hh het advies niet neemt gata het hele schoolonderzoek toch niet door. Het is imo voor topicstarter alleen interessant als het advies gevolgd wordt