Voor volgend jaar kijk ik rustig aan rond voor een knappe vent voor mijn merrie. Ze heeft al eerder een veulen gehad van Sir Oldenburg, maar dit was voor ze bij mij kwam dus ik heb hier helaas niet veel informatie over...
Informatie over de merrie:
Fairy Tale de Roumagnac
Oldenburg merrie
1.71
Geboren in 2002
Haar hele papier:
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1707686
Pluspunten;
Enorm sterk achterbeen
Schofthoogte is zo goed als ideaal
Enorm veel kracht in alle gangen
Strekt mooi weg van voor
Lange hals, rug en achterbeen
Aanleg tot verzameling
Galoppeert en stapt heel fijn
Enorm veel massa
Verbeterpunten
souplesse/lenigheid
Front: Ze heeft een waanzinnig mooi hoofdje maar ze mist in haar hals, voorbenen en schouderpartij uitstraling. De halspartij is redelijk lang maar mist veel massa, ook als ze in training staat wordt dit nauwelijks meer.
langer voorbeen, mist wat spektakel van voor.
Vrij lang in de rug, mag compacter zodat het wat makkelijker bij elkaar te rijden is.
Voorwaarden voor de hengst
Vers sperma beschikbaar
Liefst binnen het Oldenburg stamboek, maar voor de perfecte KWPN hengst wil ik daar hem niet voor laten staan.
Fijn, meewerkend karakter
Dressuurmatig gefokt.
Niet een al te zwaar type, lichtvoetig.
Minimaal 170.
Ik wil weg blijven van lijnteelt, dus Ferro vrij.
Maximaal rond de €1500,-
Over het karakter:
Fair is een hele vriendelijke brave merrie met enorm veel go. Ze is ontzettend werkwillig maar ook vrij heet, waardoor ik wat terughoudend ben met hengsten met erg heet bloed. Apache lijkt mij een hele mooie combinatie, maar om karakter redenen valt die hengst voor mij af.

Natuurlijk heb ik zelf ook al een aantal hengsten in mijn hoofd, maar ben benieuwd naar jullie mening!
ik heb zelf een Ferro merrie gedekt met Apache Braver kan je ze niet vinden Helemaal niet ril eerder te lui dan moe
maar als je met Apache dekt heb je idd kans op een hele hete snelle