31 maart is er bij een kennis van mij een prachtig merrie veulen geboren, ze heeft de prachtige naam Nyomi van Haflonië gekregen.
Vanaf het moment dat ze geboren is is de vonk overgeslagen bij mij, maar ja acht ik heb net een mini shet er bij en 3 paarden wordt wel érg veel
Toch bleef ze in mijn achterhoofd, en bleef ik terug kijken naar haar foto's.
Uiteindelijk meer gevraagd naar haar hoe ze is en wat de verwachtingen zijn. Ze is een kopie van haar broer waar ik al jaren een zwak voor heb. Het begon steeds meer te kriebelen., máár officieel stond ze nog niet te koop.
Eind mei/begin juni ben ik in gesprek gegaan met mijn vriend en zijn we 4 juni naar Tsjechië afgereisd om bij de prinses te gaan kijken
opslag verliefd natuurlijk! Kon aan niks anders meer denken en de knoop was dan ook snel doorgehakt. Vriendlief een Playstation 4 en ik mijn droom veulen
deze foto is gemaakt op 4juni vlak na besluiten dat ze van mij zou worden

Vorige maand ben ik weer bij haar wezen kijken, toen was ze 3,5 maand oud.
We hebben haar opgemeten en ze haalt de 1,25 al!
samen met haar vader en moeder:

Samen slapen in de wei

Ze is enorm mens gericht, ze komt naar je toe in de wei, vind kriebelen boven de staart wortel het lekkerste wat er is (dikke billen krijg je dan ook gelijk tegen je aan) en als je dan weg rent komt ze met blije oortjes en geïnteresseerd koppie achter je aan gegaloppeerd. Ook bij haar liggen in de wei is geen enkel probleem en geniet ze zichtbaar van.

Voorlopig is de planning dat ze lekker in Tsjechië mag blijven, nu nog aan de voet bij haar moeder daarna in de opfok met haar half zussen en zusje en komt ze naar verwachting over 3 jaar ongeveer naar Nederland.
Over anderhalve week ga ik genieten van een 3-weekse (werk)vakantie bij mijn 'kleine' prinsses

Bedankt voor het kijken!