Gezocht foto's van Trajan II en Florentijn O

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veerleke

Gezocht foto's van Trajan II en Florentijn O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 06:44

Hoihoi

Wij kweken al sinds 86 onze eigen rijpaarden.
Momenteel ben ik een stamboek aan het maken met foto!
Ik mis enkele foto's van hengsten. Kan iemand mij helpen?
Het gaat over Trajan II en Florentijn O (Renville x Nimmerdor)
Alvast van harte MERCI

Paardengroetjes /3
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-08-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Evelijn

Re: Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:07

Het zou misschien handiger zijn als je je topictitel iets zou zijn als "foto's gezocht van Trajan II en Florentijn" dan is het duidelijker waar het topic over gaat.

Ben je bezig met maken van een stamboek of een stamboom?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:45

Veerleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 12:02

Goed idee,
Euhm per paard een stamboekje van de stamboom.

Gho de vader en moeder van Trajan, neen. Dat was in 86 ik was toen pas 8 heb geen flauw idee. Ik vind er op het net heel weinig over. Vandaar dat k even hulp vraag.

Hoe verander ik de titel? Ben er niet zo in thuis.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-08-16 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:19

Veerleke schreef:
Hoe verander ik de titel? Ben er niet zo in thuis.

Ik denk dat dat niet meer kan, aangezien het topic al een paar uur bestaat. Ik zal wel even temmen dan kan een mod het voor je doen.

Dit is overigens de stamboom van Trajan II: http://sporthorse-data.com/d?d=trajan+II&x=0&y=0

was een Trapper x Cid

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Gezocht foto's van Trajan II en Florentijn O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:38

OV --> F-AM

Veerleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 12:46

Gho merci , nu heb ik al iets meer van TrajanII
Nu nog de foto vinden ergens.
Thnxxxxxxxxx

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:10

Als je op rimondo.com de naam trajan intikt krijg je een afbeelding van een grote vos. Zal hem wel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:05

bigone schreef:
Als je op rimondo.com de naam trajan intikt krijg je een afbeelding van een grote vos. Zal hem wel zijn.

Dat is Trajan I :)

Veerleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 15:16

hoihoi

thnx ik heb nu alles behalve nog een foto van TrajanII

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:37

Die afstamming van Trajan II en van Trajan (I) zijn hetzelfde. Dus ik vrees dat er ergens iets verkeerd is ingevoerd. Dan heb je een stamboeknummer o.i.d. nodig waar je misschien verder mee komt. Jammer dat je verder helemaal geen gegevens meer van hem hebt, hebben jullie een nakomeling van hem?
Je zou ook QuirA eens kunnen pb-en. Via de zoekmachine van Bokt kwam ik bij haar ook een afstammeling van Trajan II tegen. Wie weet heeft zij nog meer informatie over hem omdat dat al een heel oud topic was.

Veerleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 15:54

Hoi
Dankzij Pichu ( dikke merci) heb ik de gegevens van Trajan II via sporthorsedata.com Daar heb ik ook Florentijn en Samber teruggevonden.
Deze laatste twee met foto, doch niet van Trajan II

We blijven zoeken toch merci voor de hulp.

Paardengroetjes

Veerleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 15:57

Hey
Ik heb dit een beetje samengesteld omdat ik volgend jaar mijn merrie wil laten dekken. T zou dan een donkerbruine/ zwarte hengst moeten zijn, anders heb k geen pinto meer. Hebben we aan de hand gehad met Florentijn, toen was t een bruine merrie als veulen. Dus hoe donkerder hoe liever.

Toedels

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:07

Dat kan jij wel denken, maar ik zeg net: Dat is dezelfde als Trajan I bij andere van dat soort sites is. Kijk maar, bij Rimondo: http://www.rimondo.com/horse-details/12 ... ePedigreeA , bij Horsetelex: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/41864 .

Dit bedoelde ik, ergens is er iets verkeerd ingevoerd, iemand heeft bij Trajan II de afstamming van Trajan ingevoerd... Dan lijkt het me dat de informatie van sporthorsedata niet klopt, omdat twee totaal andere sites dezelfde info geven over een andere hengst. wel jammer natuurlijk, misschien kan je eens contact opnemen met het Hannoveraanse Stamboek?

Gek genoeg kom ik hem dus wel ook tegen bij Horsetelex, Trajan II, ook met dezelfde gegevens... http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/237609 . Dan zou je dus eigenlijk weer denken dat ze met dezelfde ouderparen twee keer gefokt hebben, dat kan natuurlijk ook nog ;-) .

Overigens schreef ik eerder QuirA, maar dat moet Quir zijn. Quir @ [F-AM] Het gebruik van een F1 kruising...... meningen gevraagd was de post die ik bedoelde.
Laatst bijgewerkt door Jet op 24-08-16 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:08

Jet schreef:
Die afstamming van Trajan II en van Trajan (I) zijn hetzelfde. Dus ik vrees dat er ergens iets verkeerd is ingevoerd. Dan heb je een stamboeknummer o.i.d. nodig waar je misschien verder mee komt. Jammer dat je verder helemaal geen gegevens meer van hem hebt, hebben jullie een nakomeling van hem?
Je zou ook QuirA eens kunnen pb-en. Via de zoekmachine van Bokt kwam ik bij haar ook een afstammeling van Trajan II tegen. Wie weet heeft zij nog meer informatie over hem omdat dat al een heel oud topic was.

Het zouden toch ook volle broers kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:09

Jet schreef:
Dat kan jij wel denken, maar ik zeg net: Dat is dezelfde als Trajan I bij andere van dat soort sites is. Kijk maar, bij Rimondo: http://www.rimondo.com/horse-details/12 ... ePedigreeA , bij Horsetelex: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/41864 .

Dit bedoelde ik, ergens is er iets verkeerd ingevoerd, iemand heeft bij Trajan II de afstamming van Trajan ingevoerd... Dan lijkt het me dat de informatie van sporthorsedata niet klopt, omdat twee totaal andere sites dezelfde info geven over een andere hengst. wel jammer natuurlijk, misschien kan je eens contact opnemen met het Hannoveraanse Stamboek?

Gek genoeg kom ik hem dus wel ook tegen bij Horsetelex, Trajan II, ook met dezelfde gegevens... http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/237609 . Dan zou je dus eigenlijk weer denken dat ze met dezelfde ouderparen twee keer gefokt hebben, dat kan natuurlijk ook nog ;-) .

Dat zeg ik. Daarom ook een Trojan I en een Trojan II. Waarschijnlijk pakte de combinatie bij Trojan I gewoon goed uit :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:10

Ja, dat zal het wel zijn Pichu, je hebt gelijk hoor.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:11

Het zijn volle broers.

In Duitsland krijgen volle broers die beide worden goedgekeurd dezelfde naam met een opvolgend nummer.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:13

Hoe verwarrend ;-) . Fijn Natasja, dat jij dat kan bevestigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:13

Jet schreef:
Ja, dat zal het wel zijn Pichu, je hebt gelijk hoor.

Dankjewel :+ Ik vind die Trajan I (ik zie net dat ik per ongeluk Trojan zei) trouwens wel erg gaaf, ben benieuwd naar Trajan II.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:16

Afbeelding

Het zijn inderdaad volle broers.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:06

Wat leuk om Florentijn O nog een keer tegen te komen. Ik heb een dochter van hem die nu 24 jaar is.

Voor de correcte pedigree van Trajan II zou ik de databank van BWP kijken omdat hij daar GGK is geweest en dus de correct informatie ter handen hebben/hadden.
http://www.bwp.be/_html/main.php?stb=1& ... en&id=1365

Dit is ook nog wat info:
HENGSTNUMMER : 1397
NAAM HENGST : TRAJAN II 313511380 (de nummer zijn hoogst waarschijnlijk zijn Hannoveraan registratie nummer)
INDEX: 99.3
BETR: 0.706
COMPUTERNUMMER BWP (iaw levensnummer/UELN): 999999W00001397

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:10

Veerleke schreef:
Hey
Ik heb dit een beetje samengesteld omdat ik volgend jaar mijn merrie wil laten dekken. T zou dan een donkerbruine/ zwarte hengst moeten zijn, anders heb k geen pinto meer. Hebben we aan de hand gehad met Florentijn, toen was t een bruine merrie als veulen. Dus hoe donkerder hoe liever.

Toedels

Als je zeker een pinto veulen wilt dan moet je een homozygoot pinto hengst gebruiken. Er zijn enkele warmbloed goedgekeurde homozygoot pinto hengsten beschikbaar.

De kleur van de hengst (als hij niet bont is) draagt niets en ook niets toe aan het veulen wel of niet pinto zal zijn.

Veerleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 20:53

Dat kan kloppen, ik heb een pinto hengst als laatste vader op die bruine merrie en nu twee mooie pinto's, mijn hengst net hetzelfde gekleurd als de vader en Samber.
De merrie raar maar waar twee druppels water de oma.

Ik ken trouwens geen homozygote hengst met een bruine kleur. K hou niet zo v zwart/ donker bruin. Maar een goede tip, k heb nog tijd. Zal eens kijken naar een bruine homozygote hengst.

Thnx

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:44

Ik snap het niet helemaal meer denk ik. Wil je wel een pinto bij deze merrie of juist niet? En wat is dan de precieze afstamming van haar? Je wil geen donkerbruine/donkerkleurig paard, maar je wil wel voor een donkerbruine/donkerkleurig paard kiezen? Sorry hoor, maar misschien kan je het voor mij nog iets duidelijker uitleggen.