Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

aadburg schreef:Ik ben de fokker van Oscar, eind vorig jaar heb ik hem aan mijn dochter verkocht, zij vroeg mij om even hier te reageren. Zoals hierboven vermeld is Oscar van Orbaldo II, een hengst die zelf nu lichte Tour loopt in Iran en hier goede veulens heeft gegeven met een goed karakter en vaak goede bewegingen. De moeder van Oscar is Bente een model- preferente- elite merrie van Gerlinus. Deze merrie is voor van alles en nog wat ingezet: dressuur, springen, SGW, aangespannen voor de hooischudder, platte wagen maar ook een vliegend tapijt met gillende kinderen er op.
In de tijd dat Oscar is geboren waren Orbaldo en Bente een paar van de boegbeelden van het Groninger Paard die overal voor shows en demo's werden ingezet.
Oscar heeft zelf een uitstekend karakter, vorig jaar dekte hij nog natuurlijk, hij ging na een merrie te hebben gedekt zo weer mee naar de verenigingsles waar hij zo weer tussen de merries liep zonder een kik te geven. Oscar word nu in de dressuur uitgebracht en zal zeer binnenkort zijn L2 debuut maken.
Oscar
[ [url=m/XCIC7c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vorig jaar hebben we zelf een veulen van Oscar gefokt uit onze merrie Nerlina, dit hengstveulen Orry heeft een mooi type en zeer goede beweging. Op de regionale keuring werd hij veulenkampioen met een lovend commentaar van de jury.
[ [url=m/wP6sAY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit jaar is er een hengstveulen van Oscar geboren uit een Eboniet merrie, ook een aanspreken veulen met veel ras, dit veulen is niet op de keuring geweest.
Mocht je meer willen weten: vraag maar raak, mag ook per pb

. Ga ook de Groninger hengsten in de gaten houden. Ravinus vond ik erg leuk, helaas op een bemerking afgekeurd :-( wwillemijn schreef:Haar enige veulen stond met een leeftijd van 2,5 maand met een been dwars door midden in de wei, dus ik weet niet wat ze vererft. Zelf heeft ze krachtige gangen. Ik heb nog wel een jaar om na te denken. Ga ook de Groninger hengsten in de gaten houden. Ravinus vond ik erg leuk, helaas op een bemerking afgekeurd :-(