Om 3 uur was mijn vader nog gaan kijken bij Frizzle gezien we iedere 2 uur om de beurt uit bed zouden gaan om te kijken of alles nog goed was. Alles leek goed te zijn en mijn vader is weer naar bed gegaan. Echter een half uur later hoorde hij wat gestommel en is weer gaan kijken. Daar trof hij Frizzle aan met een staand veulen. De nageboorte was er ook al af. Nadat hij mij wakker had gemaakt zijn we de kleine spruit eens gaan bekijken. Voordat ik het veulen had gezien hoorde ik mijn vader zeggen "volgens mij heeft het geen vlekjes. O wacht ik zie vlekjes!" En ja hoor het veulen had hele mooie vlekjes, een wit hoofd en een maanoog
Toen was de vraag welk geslacht dit mooie diertje had. Mijn vader ging voorzichtig kijken en zei "Volgens mij is het een merrie, ja het is een merrie." Na dat mijn vader mijn moeder op is gaan halen ging madam al opzoek naar de uier. Uiteindelijk hebben we toen hij er weer was even geholpen met de juiste plek vinden, ze zat namelijk wel in de buurt maar moest net even een stapje dichterbij doen om er bij te kunnen,maar binnen een uur na de geboorte stond ze al vrolijk te drinken en maakte ze goed gebruik van de melkbar.In de ochtend nadat we nog even een paar uurtjes slaap hebben gehad heb ik de dierenarts gebeld om alles even te controleren. Tegen kwart over twaalf was de da er en werd er vast gesteld dat alles helemaal in orde is. Wel was een van de waardes in de biest te laag, maar dit kon ook komen omdat ze al vanaf 4 uur aan het drinken was. We hoefden ons hier geen zorgen over te maken gelukkig.
Bij deze wil ik jullie voorstellen aan Pebbles Final Star roepnaam Flash. Ze is een dunskin overo merrie met drie witte voetjes, een maanoog en een oog die nu nog een zilveren kleur heeft. Ik ga haar nog laten testen op dun omdat ik het voor het inschrijven bij de apha graag zeker wil weten.

de melkbar was snel gevonden

hier is ze ongeveel ander half uur oud en kijkt al nieuwschierig om haar heen.

Proberen onder moeders door te lopen

Van al die indrukken was ze moe geworden en is ze lekker gaan slapen
De volgende ochtend mochten ze lekker naar buiten, het zonnetje scheen dus waarom niet.

samen met mamma op onderzoek uit

Het rare groene spul eens bekijken
We hadden de eigenaar van het land laten weten dat er een veulentje was en die is samen met zijn vrouw even komen kijken. Door alle indrukken was Flash best wel moe geworden en is ze na een aantal pogingen lekker in het hoge gras gaan liggen.

Frizzle houd de wacht
Maar ook Frizzle heeft heel wat zware uren achter de rug en is lekker bij haar mooie kleine meid gaan liggen

Later op de dag ben ik nog even lekker bij Flash gaan zitten toen ze was gaan liggen en onder toeziend oog van moeder vond Flash het helemaal niet eng

zoals het nu lijkt is het een slim, dapper, bedachtzaam en nieuwsgierig veulen. Ik had mij geen mooier veulen kunnen wensen en ben super trots op wat Frizzle en Pebbles ons geschonken hebben. Ik ben enorm dankbaar dat Pebbles nog zo'n mooi meisje heeft verwekt
Een prachtig eerbetoon aan haar vader.