Wie heeft er ook een holsteiner?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteR1

Wie heeft er ook een holsteiner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 14:05

Wat hou ik van die holsteiners. Ondanks ik op zoek ben naar een PRE, ben ik ook echt verliefd op deze paarden :D Mijn merrie is 6 jaar. Haar naam is C-folia en haar afstamming: Carolus II x Calando I x Maximus, stam 173. Ja ik vind de naam ook vreemd, maar is volledig bepaald door de afstamming, "C" van Carolus II en Folia van d'r moeder Gute Folia (halfzus van Capitol). Ze is een lieverd (maar blijft een merrie :P). Ik rijd er dressuur mee, maar ze loopt ook parcours van 1m10-1m20. Ik wil jullie holsteiners ook wel eens leren kennen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Keystud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:35

Hallo CharlotteR1, Leuk je te ontmoeten, we hebben diverse Holsteiners. Ook hebben we een volle zus gehad van de moeder van jou paard. Haar naam: H-Folia. Holsteiner stam 173 is befaamd vanwege Capitol. Deze hengst heeft in de sprinpaarden fokkerij heel veel betekend. De grootmoeder van je paard C-Folia is de moeder van Capitol. De C voor de naam van je merrie is van het stamboek. In holstein gebruiken ze elk jaar voor de merrie een letter uit t alfabet: in 2010 dus de C.
neem anders een kijkje op onze site: http://www.keystud.eu. Neem aan dat je ouders ons kennen: Fre?

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 11:31

Keystud schreef:
Hallo CharlotteR1, Leuk je te ontmoeten, we hebben diverse Holsteiners. Ook hebben we een volle zus gehad van de moeder van jou paard. Haar naam: H-Folia. Holsteiner stam 173 is befaamd vanwege Capitol. Deze hengst heeft in de sprinpaarden fokkerij heel veel betekend. De grootmoeder van je paard C-Folia is de moeder van Capitol. De C voor de naam van je merrie is van het stamboek. In holstein gebruiken ze elk jaar voor de merrie een letter uit t alfabet: in 2010 dus de C.
neem anders een kijkje op onze site: http://www.keystud.eu. Neem aan dat je ouders ons kennen: Fre?

Ja inderdaad :D