Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dees schreef:De tijd dat een KWPN papier meer waarde had, is allang voorbij.
Lid worden kan altijd nog als je het veulen aanmeldt voor registratie.
... ach. als ie maar een lief karakter heeft en een fijn rijpaard. we zien wel wat eruit komt.
, wit genoeg in ieder geval haha 
Meestal kijken ze naar de vader en zal het in dit geval een GP worden. Maar als jij DP of SP wil, who cares.. Dat is alleen van belang als je naar keuringen gaat en met deze mix bloed denk ik dat ze er bij het NRPS ook niet veel van zullen snappen. Dan moet je wel zo'n goeie hebben dat ze het bij het KWPN in de GP-richting heel graag willen.
ik weet het, de hengstenkeus is niet heel voordehandliggend
... maar goed, ik heb vooral naar karakter gekeken, en dochterlief naar het kleurtje
. Het zou best leuk uit kunnen pakken, maar er kan natuurlijk ook een gedrocht uitkomen die we helemaal nooit op een keuring zullen laten zien. Het blijft afwachten. Uiteraard verwachten we wel een supergave hengst die goedgekeurd gaat worden en naar de OS gaat over een jaar of 8/12

Nog een mooie manier om mensen het lidmaatschap op te leggen. De hengst is KWPN, dus het dekbewijs moet bij KWPN vandaan komen. Ook als niet-lid kun je eisen dat KWPN het alsnog wel afgeeft zonder dat je lid wordt. Je hebt daar gewoon recht op als je de dekafdracht betaalt. 
Dees schreef:Kwa veulenregistratie is KWPN in NL verreweg het duurste stamboek.
KWPN zal je geld graag in ontvangst nemen en het veulen heus wel willen inschrijven. Je hebt immers een KWPN hengst gebruikt voor de dekking. Bij het NRPS is je veulen ook absoluut welkom, daar het uit een NRPS moeder komt.
Ik denk zelf dat je de leukste ervaring bij NRPS zult hebben, zeker als je een keuring zou willen bezoeken. Iets zegt me dat KWPN niet zoveel interesse in je veulentje zal hebben, gezien de afstamming en ze denken daar erg in hokjes - in welk hokje zal jij je veulentje willen plaatsen? NRPS kijkt meer naar het dier zelf en minder naar het hokje.
De tijd dat een KWPN papier meer waarde had, is allang voorbij. Een goed paard is altijd goed te verkopen, ongeacht het papier. De meeste paardenkopers geven geen fluit om een stamboek, zolang de afstamming maar bekend is.
Je hoeft nu nog lang niet te beslissen. Pas als het veulen gezond en wel naast de moeder staat, en jij ervoor kiest om er een papier bij aan te vragen, moet je je keuze maken.
En als ze zelf ook ooit wil verkopen zal ze daar ook even aan moeten denken. Voor een dubbie zit je niet op de eerste rang.