- 18 jaar
- Varnish bont
- 1,49
- 2 maal dagkampioen
Paspoortje Rob Roy
- 5 jaar
- Zwart
- 1,37
- Goedgekeurde dekhengst
Waarom deze combi? Suzy hebben wij 3,5 jaar terug zwaar ondervoed gekocht. Dit heeft als gevolg gehad dat haar lever chronisch zwaar beschadigd was. We hebben haar, godzijdank, er door kunnen slepen. Na een jaar opperde de veearts om haar te dekken. Dit heeft wel vaker merries er door geholpen en genezen. Gedekt en drachtig. Helaas na 3 maand verworpen door een situatie met flinke stress. Nou, dan niet. Geen veulen.
Ondertussen zijn we dus 2 jaar verder. De lever heeft zich de voorbije jaren positief ontwikkeld. Je ziet nog tekenen maar niet meer te vergelijken met hoe ze was. Dus, kwam de vraag: Toch nog eens proberen? Dierenarts gaf direct groen licht. Bij haar vorige, korte dracht had de lever al zo een gigantische sprong vooruit genomen dat met deze dracht 'definitieve' genezing een optie zou zijn. Dus, 2de dierenarts, want ik wou wel een second opinion. Deze zei direct: Doen, niet twijfelen.
Dus ja, voor welke hengst ga je dan? Ik wou haar toch wel verbeteren, maar ook niet te groot fokken. Ik vond hier niet direct nog tinkerhengsten die aan mijn eisen voldeden. Een vriendin van mij haar vriend fokt welsh cobs. Eigenlijk, waarom niet? Zo zijn we uitgekomen op Rob Roy.
Vandaag bericht gekregen dat haar hengstigheid voorbij is. Woensdag gaan we haar halen en de 8ste augustus mogen we scannen! Ik ben super benieuwd! Als ze drachtig is zou ze rond 26 juni uitgerekend zijn. Duimen jullie mee?
Suzy

Rob Roy
Hopelijk wordt je merrie drachtig en heeft ze na de dracht geen problemen meer met haar lever.