Dailey dream Mai'ra Muraca indiana
Ze is alles wat ik had gehoopt maar niet wat ik had verwacht haha!
Haar kleur is nog even afwachten want de kleurentest word gedaan als ze word geschetst maar dat ze niet bont is dat was wel heel apart. We hebben Kyowa laten testen toen we haar net hadden en daar kwam uit dat ze homozogoot was voor bont maar het veulen is alles behalve bont en heeft zelfs geen witte haar op haar hele lijfje staan...
Mai'ra is wat vroeg en dat hadden we niet heel erg verwacht maar Kyowa heeft heel netjes alles aangegeven.
Vol uier en meteen maar even een melktest gedaan. Deze gaf al meteen 6ph aan dat was op dag 318 dus het grote waken ging echt beginnen...
Na dat ze die dag wat kramperig door was gekomen de volgende dag 319 weer getest en die gaf bijna 5ph aan. Hele nacht op de camera zitten loeren maar geen veulen dus smorgens lekker naar buiten gedaan.
Smorgens stond ze met hars en die heb ik er af geveegd en nog eens een test gedaan nogsteeds richting de 5ph en nu kon ze met een gerust hart gaan bevallen. Smiddags toen de visite weg was werd ze drukker en ging ze liggen rollen en weer opstaan als een gek rennen en bokken liggen enz.. Haar binnen gezet melk spoot er uit dus extra stro er bij gepakt maar die heb ik maar voor de deur laten liggen want ik kwam de stal in ze ging liggen plat en keek me aan alsof ze wilde zeggen "Baas kijk eens of het goed gaat daar?"..
En het ging goed pootjes blaas mooi naar buiten eerste voetje netjes met het zooltje naar beneden even gevoeld of het andere beentje er achter lag en dat lag ie gelukkig.
De enige hulp die ik haar hoefde te bieden was de beentjes vast houden zodat ze niet terug zou zakken als ze even lag te rusten voor ze weer ging persen en het stuk maken van het vlies dat niet zomaar stuk ging. Ze wilde al opkrabbelen voor ze goed en wel geboren was dus een karaktertje zit er al wel in.
Alles is goed gegaan gelukkig want was alweer bang voor een moeizame bevalling omdat we nog geen gewone bevallingen hier hebben gehad, dit was een verademing!
Haar vader is de goedgekeurde Welsh hengst Ties

We zijn heel trots op Kyowa en Mai'ra en hopen dat jullie onze kleine spruit net zo goed gelukt vinden als wij zelf.
Voor volgend jaar is Kyowa gedekt door een schitterende zware Arabier en hebben we Amica de pony van onze dochter gedekt met Ties dus volgend jaar dubbel zoveel genieten haha!
alsof jij ook een veulen bent
Erg leuk veulen is het geworden, en mooi koppie! Ik hoop dat mijn pony iets vergelijkbaars krijgt