Na 338 dagen dracht is maandag avond het veulentje van mijn fjordenmerrie geboren en net als vorige keer heeft ze ons daar volledig mee verrast. Dus toen ik erachter kwam stond dit knappe merrietje die de naam Maldu (Maldoe) heeft gekregen al te drinken en was de nageboorte er al afgekomen.
Waarom dan nu pas een topic? Omdat ik er van uit ging commentaar te gaan krijgen en eerst zeker wou zijn dat moeder en dochter het goed doen. Moeders heeft namelijk cushing, al 2 jaar en toch heb ik in overleg met 3 onafhankelijke dierenartsen besloten haar nog eens te laten dekken. Ze is in 1 cyclus drachtig geworden van de hengst Lyckangs Tempo.
Vanmorgen is de dierenarts nog geweest en die heeft van Maldu bloed genomen en onderzocht op afweer stoffen en een algeheel bloed beeld en daar kwamen alle waarde perfect uit, ook met Sonja gaat het beter dan ooit.
Ik snap als er commentaar/vragen komen wat betreft het dekken van een merrie met cushing maar daar ga ik verder niet op in, er is goed over nagedacht en alles is in overleg gegaan met de dierenartsen.
Maar goed, Maldu dus. Ze is maandag avond rond 9uur in alles stilte geboren en is een mooi groot merrie veulen. Haar vader is de grijze hengst Lyckangs tempo:

En moeder Sonja:

En dan natuurlijk ook nog wat foto's van Maldu:

Pas geboren

Serste selfie..

Tussen de brandnetels

Dinsdag ochtend

Kiekeboe

Ik had een bestelling bij Sonja gedaan voor een grijze merrie zonder wit en dan het liefst ook nog flink aan de maat, op de kleur na heeft Sonja mijn bestelling keurig opgevolgd...
Wauw wat een geweldig mooie hengst!
Je merrie ziet er hartstikke goed uit!! Veel geluk met deze knappe meid!
Merrie, zonder wit, alleen net niet het kleurtje waar je op hoopte, dat is 'jammer'.