1,5 jaar geleden heb ik in Duitsland een schimmelmerrie gekocht. Nu vraag ik me alleen af wat dit nu precies voor kleur is en wat ik dan zou kunnen verwachten qua doorkleuren. Het is namelijk niet echt een standaard schimmelkleur. Zelf heeft ze een vos vader en schimmel moeder (maar ze staat zelf ook gewoon als schimmel op papier, dus weet niet hoe die moeder er dan precies uitzag)
Deze foto was afgelopen zondag, hier zie je goed dat ze in de winter wat meer bruin is en in de zomer grijs:

En dit is vorig jaar september, daar zie je goed hoe wit haar manen en staart al zijn:

Op haar kont heeft ze overigens wel een witte vlek van zo'n 10cm, deze wordt verder niet groter of kleiner bij het verharen.
Verder heeft ze vorig jaar haar eerste veulen gekregen, met een vosbonte hengst als vader(niet mijn keuze
). Ook bij hem hadden we wat twijfels, aangezien hij vos was met eerst echt een grijze gloed, later werden dit meer witte haartjes:
Inmiddels is hij weer veranderd en lijkt het toch wel op een gewone vosschimmel:

Dit jaar heeft ze een veulen van een zwarte hengst, deze is pikzwart met wat witte haren boven z'n ogen. Daarvan durf ik dus wel te zeggen dat ie schimmel is.
Nu dus eigenlijk mijn vraag; Is ze nu 'gewoon' schimmel, of kan er toch nog iets anders door zitten? En wat kan ik dan verwachten qua doorkleuren? Aangezien haar manen dus wel al helemaal wit zijn. Verder zijn meer voorbeelden of iets dergelijks over deze kleur natuurlijk altijd welkom

Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen!
.