Appie, niet helemaal zoals gepland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Appie, niet helemaal zoals gepland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 16:01

Hey hey daar ben ik weer! Jullie hebben een tijdje niets van mij gehoord op bokt. Dat heeft zo zijn redenen! Ik ben namelijk heel ziek geweest. Ik kon niet bij mama's lekkere melkbar drinken, want dan kreeg ik buikpijn! Dus toen zijn mijn baasjes maar met mij en mama naar de kliniek gereden. Als een echte ster werd ik daar ontvangen! Een heel team stond mij op te wachten! 2 mevrouwen uit Italië en een meneer uit Spanje Zouden mij gaan verzorgen tot ik beter was.

Maar we zullen misschien eerst eens terug gaan naar foto's die baasje heeft gemaakt voor ik ziek werd. Die zijn veeeeeel leuker.
Telkens als mijn baasje de weide op komt, heeft ze zo'n vreemd klikding bij zich. Dan kijk ik natuurlijk wel een beetje verbaasd.

Afbeelding

Ohja ze staat ook heel graag mee met mij op de foto! Kijk maar.

Afbeelding

Natuurlijk zit ik vol energie en ga ik graag op onderzoek uit. Zo moest ik toch kijken wat mama nu doet in die grijze bak. Daar zit een doorzichtig spul in, en mama drinkt dat op. Vies he!
Afbeelding

Er hangt ook een touwtje buiten naast het hek. Daar moet mama aan vast als we naar buiten of binnen gaan. En ik mag lekker los lopen! toch speel ik graag met dat touwtje, zolang baasje dat maar niet aan mij vast hangt, ik ga veel te graag kijken bij mijn tantes.
Afbeelding

Baasje zegt altijd dat ik een echte aap ben, ik klim overal op en spring overal tegen, ook tegen mama!
Afbeelding

Tussendoor moet je natuurlijk ook een dutje doen.
Afbeelding

Toen het weer slechter werd, begon mijn buikje pijn te doen en wou ik niet meer drinken bij mama. Dus toen moest ik, zoals ik eerder zei, naar de kliniek. Eerst waren de mensen daar heel lief voor mij. Maar toen stopten ze een naald in mijn halsje en kreeg ik een belachelijke band er nog eens rond!
Afbeelding

Maar wat was het koud! ik stond te bibberen van de koude, dus toen heeft baasje maar een dekentje mee genomen voor mij. En ook nog eens in het roze! Ik ben toch een stoere jongen! die dragen toch geen roze? De dierenartsen hadden het daar wel begrepen en vanaf toen kreeg ik een heel leuk blauw bandje rond mijn hals, veel beter als al dat roze. Wel kreeg ik nog eten via een buisje. Zo moest mijn zieke darmpje niet te hard werken en kon die genezen.
Afbeelding

Na een dag of 3 ging ik wel terug melk drinken, niet bij mama maar uit een kommetje. Mama haar spenen staan naar binnen en dan zou ik teveel moeite moeten doen om wat melk binnen te krijgen, nee geef dan maar het kommetje. Ook de buisjes uit mijn nek mochten eruit, maar eten wou ik niet, dus kreeg ik ook nog eens een buisje in mijn neusje gestopt! pff ik was echt niet mooi hoor! Toen baasje buiten foto's wou maken, was ik net niet snel genoeg om mij achter mama te verstoppen. -O-
Afbeelding

Nu was ik al die buisjes toch zat hoor! en de zon scheen! al die extra vitamientjes die mij tegenmoet kwamen, dat riep gewoon dat ik bij mama moest gaan drinken. En ja hoor dat deed ik!
Afbeelding

Die dag mocht het buisje van mijn neus er al weer uit, ik dronk namelijk gewoon bij mama. Wel moest ik het bandje om mijn hals nog wat aanhouden. Dat was niet zo makkelijk tijdens het kriebelen met baasje.
Afbeelding

Vandaag mag ik dan eindelijk naar huis! ik ga heel blij zijn als ik weer met mijn tante maylinn mag spelen morgen! Ohja wil jullie toch ook nog even mijn allerliefste en knapste mama laten zien. Zij is geen seconde van mijn zijde geweken toen ik die buisje in mijn halsje had.
Afbeelding

Hopelijk post baasje volgende keer weer leuke spelende foto's van mij! en misschien mag ik dan al een stukje van mijn dikke jasje uit doen. Ik heb het namelijk al heel warm, maar baasje zegt dat ik eerst wat moet bijkomen.

Jeika

Re: Appie, niet helemaal zoals gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:03

wat fijn dat het beter gaat, en wat een dotje! <3

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:05

Ach toch :(:) Wat had hij precies? Beterschap met t kleine manneke, hij is knap!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:11

Wat fijn dat ie weer lekker naar huis mag. Zo sneu dat kleine grut dat zo ziek is...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 09:45

MerleSimone schreef:
Ach toch :(:) Wat had hij precies? Beterschap met t kleine manneke, hij is knap!

Appie had een infectie op zijn darmpjes. Maar dat verklaard niet waarom hij niet wil drinken. Dat snappen ze nog steeds niet.

Normaal komt zijn verhaal ook nog wel op equitom te staan. Zijn verzorgende arts heeft wat foto's gemaakt terwijl dat hij daar stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:49

Tom en zijn team zijn echt de beste, ik ben er vorig jaar ook zo'n beetje kind aan huis geweest. Het moet voor hen ook frustrerend zijn om niet te weten wat er met je kleine man aan de hand was. Hopelijk is alles nu achter de rug. Ik duim voor jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:50

Lieve baby... :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:31

Alleen de naam al, mijn pony heet ook appie. :D :D
En dat zijn echt de liefste *\o/* *\o/*

Wat een poepie, en wat een verhaal zeg.
Veel beterschap met appie :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 19:45

Ja tis werkelijk een top team.

Hihi tis idd een schatje! Knuffelt zo graag

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:33

Wat heftig als je de foto's ziet.. Gelukkig weer lekker thuis! Nu een grote stoere jongen worden met een trotse mama lekker op de wei!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 17:43

Ja was inderdaad heftig. Op sommige momenten dacht je echt dat hij het komende uur niet zou halen.
Hopelijk mag ie idd nu zorgeloos groot worden om mee op show te gaan en als toekomstige dekhengst te werken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:14

gelukkig sarah staat je kleine man weer thuis, wat een stress toch he, duimen dat hij het zo goed blijft doen en binnenkort een speelmaatje krijgt :P