Met een Poolse moeder en een Amerikaanse, Spaanse en Noorse (ook een vleugje fjord) vader, is gisternacht Cugu (spreek uit als Tsoegoe) geboren. Een week geleden begon mama Medena al een beetje te harsen om vervolgens de bevalling nog een weekje uit te stellen. Mijn tent stond al een week opgesteld en haar goed in te gaten houdend besloot ik gisternacht te blijven ''slapen'' Uiteindelijk tussen de checks door misschien 3 uur slaap gehad.
Om kwart voor 5 was het zover. De pootjes staken eruit!
Om 5:07 is Cugu geboren, voor de merrie haar eerste veulen, en de bevalling verliep perfect. Ik heb haar een half jaar geleden drachtig gekocht. Ze is nog schraal van de winter en de drachtigheid maar staat nu in een groooooot groen weiland om flink aan te kunnen poten met Cugu die haar staat leeg te slurpen.
Een paar uur oud:

Cugu is een Sami naam. Ik ben zelf op stage geweest de afgelopen maanden in Lapland en hier is de naam bedacht. Het word door de inheemse Sami als koosnaam gebruikt voor een lief dier.

Zijn kleur is vermoedelijk Dunskin > Wildkleur valk. Uit een palomino moeder en een dun bonte vader.

Zijn ogen zijn op het moment blauw-grijzig, wat volgensmij duidt op een creme gen.

Hoewel hij bont kon worden, is de enige aftekening een miezerig klein stipje op zn hoofd. Wat je bij lange na niet een kol kan noemen

Cugu zn leven bestaat nu nog uit drinken, slapen, drinken, slapen, hoewel de merrieveulens aan de overkant ook leuk zijn om naar te kijken

Vinden jullie hem ook leuk?
Gefeliciteerd!

)?
Voorlopig hou ik hem nog aan. Als hij een half jaar is bekijk ik het dan. Gooi ik hem of in de opfok of in de verkoop, maar voorlopig kan ik nog echt niet aan verkopen denken