Let it be: twee dagen op de wereld!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaartJ

Let it be: twee dagen op de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 20:23

:wave:

Hoi! Mag ik jullie voorstellen aan:

Let it be!

Ik loop over van trots en wil hem het liefst aan iedereen laten zien.
Dit stoere hengstje is niet van mij maar ik rij inmiddels al bijna 10 jaar, met tussenpozen, op zijn mama Riada.
Even wat achtergrond informatie: Riada is het laatste paard wat de eigenaresse samen met haar (overleden) man heeft gefokt. Riada (Ster uit Gribaldi x Esteban) is gefokt uit Iduna (Ster uit Esteban x Heidelberg). Iduna was ook een eigen fokproduct uit de destijds aangekochte merrie Ariada (Stb. Heidelberg x Eufraat).
Iduna heeft heel wat goede veulens gegeven waaronder dus Riada, de 3e bezichtigingshengst en in Zweden goedgekeurde Bellagio (v. United) en de merrie Glitzy Lady (v. Furstenball) die onlangs de aanvoerder was op de IBOP.
Riada heeft op 4 jarige leeftijd een veulen gehad, Wynand (v. San Remo), die het goed doet in de Lichte Tour.
Zodoende leek het ons fantastisch om nog een keer een veulentje van Riada te fokken waar ik in de toekomst hopelijk de sport mee in kan en die ik t.z.t van de eigenaresse over wil nemen.

Er werd vorig jaar gekozen voor de hengst United en na de eerste keer insemineren was mevrouw in een keer drachtig *\%/* Toen was het hopen en afwachten of alles goed zou gaan!
Vorige week zaterdag, 14 mei, was de dame uitgerekend. De camera was al een tijdje geïnstalleerd in de stal en we hadden van twee boxen al een grote box gemaakt.
De afgelopen week zat er steeds al hars aan de uier en was ze al flink onrustig. Van het weekend leek het dan echt te gaan gebeuren. Zondagmiddag en avond ben ik er heel de middag geweest zodat de eigenaresse eens een poosje kon slapen. De eigenaresse had haar wekker 's nachts weer een paar x gezet zodat ze het goed in de gaten kon houden en jawel, om 06.25 ging Riada liggen. Snel ging ze uit bed en toen ze in stal kwam was er al een pootje te zien. Heel snel kwam al het tweede pootje gevolgd door het neusje en om 06.40 lag er een hengstveulentje achter! Nog geen half uur later stond meneer al te drinken en was de nageboorte er af dus het ging fantastisch!
Hij is heerlijk nieuwsgierig, wil overal kijken en mocht vanmiddag voor het eerst de wei op. Wat doen ze het goed, mama en kind! Ze houdt hem nauwlettend in de gaten!
Toen we ze weer binnen gingen zetten lag Let it be heerlijk in de wei en we konden er zo bij gaan zitten om hem te aaien en lekker te kroelen, meneer vond het wel gezellig en moeders vind het allemaal prima!

Afijn, ik stop met kletsen, hier komen de foto's. Het is wel mobiel kwaliteit..
Geniet van deze knapperd en een berichtje vinden wij leuk!

Afbeelding
Net geboren!

Afbeelding

Afbeelding
2 uurtjes later.

En vanmiddag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BigOne

Re: Let it be: twee dagen op de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:30

Gefeliciteerd!!! En misschien is het handig om er op te gokken en hem nu vast te kopen als hij je aanstaat of er in ieder geval duidelijke afspraken over te maken. Mocht hij zich heel goed ontwikkelen dan krijgt de eigenaar echt wel kopers op de dam met zo'n moeder er achter en dan word het voor jou misschien wel duurder om hem te kopen. Andersom kan ook, dat hij een gewoon paard word maar dat is altijd een risico.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:32

Wat een leukie!! Gefeliciteerd!!

Aniikaa

Re: Let it be: twee dagen op de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:51

Wat een knap, stoer ding! <3
Snap dat je er trots op bent! Hopelijk groeit hij uit en heb je (jullie) er straks een fijn paard aan! :j

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 20:59

Nu kan ik hem simpelweg niet kopen maar er zijn goede afspraken hoor :)

Verder: dank jullie!!
Ik ben inderdaad heel trots!