Ki bij minipaarden, kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monnikenburg

Ki bij minipaarden, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:13

Zijn er mensen bekend met ki bij kleine pony's zoals shetlander, minipaardjes etc?
Zou dit mogelijk zijn voor die kleine rassen?

Lijkt mij wel maar ik zou zo niemand op kunnen noemen die het ook werkelijk doet.
We zouden volgend jaar met onze eigen hengst via ki willen gaan dekken, maar hoe pak je dat aan?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:26

Het is absoluut mogelijk bij de kleine rassen, maar ik vermoed dat het vanwege de kosten niet veel gedaan wordt. Het dekgeld van die kleintjes ligt vaak laag en zal door KI een stuk hoger gaan uitvallen, waardoor geinteresseerden eerder zullen uitwijken naar een andere hengst.
Daarnaast zullen de merries dan gescand moeten worden om te zien of er een ei klaar is en er zijn dierenartsen die die kleintjes niet willen scannen.. dus zit een merriehouder daar ook nog mee.
Laatst bijgewerkt door Donja op 17-05-16 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:30

In België ken ik verschillende AMHA hengsten die alleen via KI ter dek staan. Dus mogelijk is het zeker.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 12:33

Laureas schreef:
In België ken ik verschillende AMHA hengsten die alleen via KI ter dek staan. Dus mogelijk is het zeker.

zou je me die namen kunnen geven, mag via pb.
Wij willen de ki voornamelijk voor onze eigen merrie´s.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 12:34

Donja schreef:
Het is absoluut mogelijk bij de kleine rassen, maar ik vermoed dat het vanwege de kosten niet veel gedaan wordt. Het dekgeld van die kleintjes ligt vaak laag en zal door KI een stuk hoger gaan uitvallen, waardoor geinteresseerden eerder zullen uitwijken naar een andere hengst.
Daarnaast zullen de merries dan gescand moeten worden om te zien of er een ei klaar is en er zijn dierenartsen die die kleintjes niet willen scannen.. dus zit een merriehouder daar ook nog mee.

Ja dat snap ik. maar wij willen het dus voor onze eigen merrie´s en eventueel een hele kleine selectie gastmerrie´s.
We beschikken gelukkig over een goede scanner dus dat hebben we al goed op orde zal ik maar zeggen.