hengst voor zeus x grannus? cardento, douglas, mr blue of??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pliensdream

hengst voor zeus x grannus? cardento, douglas, mr blue of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 16:21

Voor mijn merrie ben ik opzoek naar een hengst die vooral de rijbaarheid kan verbeteren.

De merrie heeft zelf 150 gelopen maar door haar heetheid helaas niet geschikt voor 't 160.
Daarnaast moet ik rekening houden met de stand van haar voorbenen, deze vererft ze ligt Frans. Haar dakar veulen is zeker qua bouw, lijkt iets Franse stand te hebben verder heel erg gevoelig op haar huid en in de omgang.

Aangeraden werden de hengsten cardento, douglas, indoctro, van gogh, mr blue, cornet obolensky en diamant

Wie heeft tips :D

Lami

Re: hengst voor zeus x grannus? cardento, douglas, mr blue of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:41

Kwa rijdbaarheid verbeteren snap ik de adviezen Cardento en Douglas en MS Mr Blue, daar ken ik er te weinig van. Maar die anderen helemaal niet. Indoctro, Van Gogh, Cornet en Diamant geven over het algemeen sensibele paarden. Als de stand van het voorbeen bij het Dakar veulen niet verbeterd is dan lijkt mij dat Cardento dat ook niet direkt zal doen. Maar helaas is 1 en 1 niet altijd 2. Wat denk je van Zirocco Blue?

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 13:25

Dankjewel! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vermoed dat het bij cardento vandaan komt hihi.

Uhm mr blue nakomeling zirocco weet ik ook weinig over rijbaarheid, jij? Andere duitse hengst afkomstig berlin?

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:17

Van Zirocco verschijnen er steeds meer in de basissport. Op mij maken ze geen verkeerde indruk. Berlins lijken soms een beetje stug maar inderdaad geen heethoofden. Maar goed ze hebben allemaal ook een moeder. En mijn mening is gebaseerd op indrukken vanaf de grond

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 17:36

Dankjewel!